مقالات مدیریتی و مهندسی صنایع

مدل بلوغ قابلیت

مدل بلوغ قابلیت یکپارچه CMMI

مدل بلوغ قابلیت یکپارچه ،برای عملکرد سازمان و دستاوردهای بهبود فرآیند در حوزه تمرین فردی به کار گرفته می شود در حوزه های تمرین ، برای سازماندهی گروه‌های تمرین از سطح صفر تا سطح 5 ، مسیر تکاملی برای بهبود عملکرد را ارائه می نماید هر سطح با اضافه کردن کارکردهای جدید یا دقت بالای نتایج در اقزایش قابلیت ها به سطح قبلی،ایجاد می شود. ادامه مطلب

ارزش‌های بالدریج

ارزش های اصلی بالدریج

ارزش های اصلی بالدریج از اعتقادات و رفتارهای سازمان‌ها با عملکرد بالا پشتیبانی می‌کند این ارزش ها پایه‌ برای یکپارچه‌سازی و تراز نمودن فرآیندهای کاری با عملکرد بالا را فراهم می‌نماید. ادامه مطلب

پروفایل سازمانی

پروفایل سازمانی

پروفایل سازمانی نقطه تماس سازمان شما با تیم ارزیابان تعالی است این سند در صفحات ابتدایی اظهارنامه تعالی سازمانی توصیف می‌شود ادامه مطلب

ارزیابی بلوغ فرآیندی

مدل ارزیابی بلوغ مدیریت فرآیند PMMA

مدل ارزیابی بلوغ مدیریت فرآیند PMMA از روش مدل بلوغ قابلیت سازمانی پیروی می‌کند این مدل دارای یک ارزیابی جامع از کلیه موارد مرتبط با مدیریت فرآیند کسب و کار بر مبنای مجموعه‌ای از محدوده‌ها/بخش‌ها است. ادامه مطلب

گزارش ممیزی

تدوین گزارش ممیزی

تدوین گزارش ممیزی استانداردهای مدیریتی، در دستیابی به نتایج مورد انتظار سیستم‌های مدیریتی نقش مهمی ایفا می‌نماید

ساختار نگارش گزارش ممیزی استانداردهای مدیریتی بر اساس راهنمای مرکز اعتبار دهی بین‌المللی IAF ، توسط پیام خرازیان ترجمه‌شده است . ادامه مطلب

ایزو 56002

استاندارد ایزو 56002

استاندارد ایزو 56002 ، راهنمای سیستم مدیریت نوآوری، توسط سازمان ایزو ، کمیته ISO/TC 279  در سال 2019 منتشرشده است در ادامه مزایای و کاربرد این استاندارد آمده است .

ساختار استاندارد سیستم مدیریت نوآوری،ار ساختار جدید استانداردهای سیستم مدیریت مطابق Annex Sl پیروی می‌نماید.جهت دانلود استاندارد ایزو 56002 به لینک انتهای مقاله مراجعه کنید

ادامه مطلب

فرهنگ سازمانی

فرهنگ سازمانی چیست؟

فرهنگ سازمانی به صورت عقاید اساسی، فرضیات، ارزش ها و راه های تعامل تعریف می‌شود که به محیط اجتماعی و روانی منحصر به فرد یک سازمان کمک می‌کند.

در هر کسب و کاری روشی وجود دارد که کارهای سازمان در آن چارچوب صورت می‌گیرد. این روش از عقاید، دستورالعمل ها و باورهای درون سازمان ناشی می‌شود و بر همه‌ی ابعاد سازمان، از نحوه‌ی تعامل با مشتری تا نحوه‌ی گزارش‌دهی به مافوق تاثیر‌گذار است. این مجموعه از عقاید و باورها و دستورالعمل ها، به عنوان فرهنگ سازمانی شناخته می‌شوند. ادامه مطلب

اجزای فرهنگ کیفیت

عناصر فرهنگ کیفیت

عناصر فرهنگ کیفیت که برای موفقیت مستمر هر کسب‌وکاری ضروری است از رهبران سازمان شروع‌شده و رضایتمندی مشتریان و موفقیت کسب‌وکار را منجر می‌شود. ادامه مطلب