استاندارد ISO 9001:2008

پیاده سازی استاندارد ایزو 9001 متناسب با اندازه سازمان و با تمرکز با اهداف تجاری سازمان منجر به بهبود مستمر در کسب و کار و رضایتمندی مشتریان می گردد
استاندارد بین المللی ISO 9001:2008 یک استاندارد مدیریتی عمومی می باشد که توسط کمیته ISO/TC 176 سازمان ISO تدوین و منتشر شده است ، استاندارد ISO 9001:2008 ، ویرایش سوم از استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 می باشد در استاندارد ISO 9001:2008 ، رویکرد فرآیندی تاکید شده است .
استاندارد ISO 9001:2008 ،  از 8 بخش تشکیل شده است و تنها از زیر بند های بخش 7 این استاندارد ( 7- تحقق محصول ) می توان صرفنظر نمود این استاندارد در تمامی سازمان با هر اندازه و ابعادی قابل استفاده می باشد سازمان ها می توانند سیستم مدیریت کیفیت را با راهنمایی مشاور ایزو در کوهتاهترین زمان در سازمان ها استقرار نمایند .
سازمانها جهت اثبات ادعای خود جهت استقرار سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ISO 9001:2008 ، می توانند از شرکت های گواهی دهنده خارجی ، جهت ممیزی  خارجی دعوت نموده و پس از انجام ممیزی خارجی ، گواهینامه ایزو 9001 را اخذ نمایند.
صدور گواهینامه ایزو فقط مناسب برای سازمان های بزرگ نمی باشد بلکه سازمان های کوچکتر نیز می توانند از مزایای ایزو9001 استفاده نمایند پیاده سازی ایزو می تواند منجر به صرفه جویی در زمان ، کاهش هزینه ها و بهبود کارایی شده و در نهایت خواسته های مشتریان برآورده نموده و رضایتمندی مشتری را بهبود دهد.

جهت اطلاع از مزایای ایزو 9001 به مقاله مزایای ایزو مراجعه نمایید.

اخرین ویاریش استاندارد ایزو 9001 در سال 2015 منتشر شده است استاندارد ISO 9001:2015 نسبت به ISO 9001:2008 تغییرات اساسی داشته است جهت دانلود فایل ترجمه استاندارد ایزو 9001 ویرایش 2015 بر روی لینک زیر کلیک نمایید .

بخش های استاندارد ایزو 9001 ویرایش 2008 بشرح زیر می باشد :

استاندارد ISO 9001:2008

1-    دامنه کاربرد
2-    استاندارد مرجع
3-    اصطلاحات و تعاریف
4-    سیستم مدیریت کیفیت
4-1- الزامات عمومی
4-2- الزامات مستندسازی
4-2-1- کلیات
4-2-2- نظامنامه کیفیت
4-2-3- کنترل مستندات
4-2-4- کنترل سوابق کیفیت
5-    مسئولیت مدیریت
5-1- تعهد مدیریت
5-2- تمرکز بر مشتری
5-3- خط مشی کیفیت
5-4- طرحریزی
5-4-1- اهداف کیفیت
5-4-2- طرحریزی سیستم مدیریت کیفیت
5-5- مسئولیت ، اختیارات و ارتباطات
5-5-1- مسئولیت و اختیار
5-5-2- نماینده مدیریت
5-5-3- ارتباطات داخلی
5-6- بازنگری مدیریت
5-6-1- کلیات
5-6-2- ورودی های بازنگری مدیریت
5-6-3- خروجی های بازنگری مدیریت
6-    مدیریت منابع
6-1- فراهم آوری منابع
6-2- منابع انسانی
6-2-1- کلیات
6-2-2- صلاحیت ، آگاهی و آموزش
6-3- زیر ساخت
6-4- محیط کار
7-    تحقق محصول
7-1- طرحریزی تحقق محصول
7-2- فرآیند های مرتبط با مشتری
7-2-1- تعیین الزامات مربوط به محصول
7-2-2- بازنگری الزامات مربوط به محصول
7-2-3- ارتباط با مشتری
7-3- طراحی و توسعه محصول
7-3-1- طرحریزی طراحی و توسعه
7-3-2- ورودی های طراحی و توسعه
7-3-3-خروجی های طراحی و توسعه
7-3-4- بازنگری طراحی و توسعه
7-3-5- تصدیق طراحی
7-3-6- صحه گذاری طراحی
7-3-6- کنترل تغییرات طراحی و توسعه
7-4- خرید
7-4-1- فرآیند خرید
7-4-2- اطلاعات خرید
7-4-3- تصدیق محصول خریداری شده
7-5- تولید و ارائه خدمت
7-5-1- کنترل تولید و ارائه خدمات
7-5-2- صحه گذاری فرآیند های تولید وارائه خدمات
7-5-3- شناسایی و ردیابی
7-5-4-  اموال مشتری
7-5-5- نگهداری محصول
7-6- کنترل وسایل پایش و اندازه گیری
8-    اندازه گیری ، تحلیل و بهبود
8-1- کلیات
8-2- پایش و اندازه گیری
8-2-1- رضایت مشتری
8-2-2- ممیزی داخلی
8-2-3- پایش و اندازه گیری فرآیند
8-2-4- پایش و اندازه گیری محصول
8-3- کنترل محصول نامنطبق
8-4- تحلیل داده ها
8-5- بهبود
8-5-1- بهبود مستمر
8-5-2- اقدام اصلاحی
8-5-3- اقدام پیشگیرانه

تیم مشاوره مهندس خرازیان می تواند به سازمان شما در دستیابی به گواهینامه ایزو 9001 و پیاده سازی ایزو 9001 کمک نماید جهت اطلاع از نحوه خدمات ایزو و راهنمایی مشاوره ایزو 9001 با شماره تلفن های زیر تماس گرفته یا درخواست خود را ایمیل نمایید .
info@kharazian.ir
09123386349

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.