ISO چیست ؟

ایزو ISO در سال 1946 ، زمان ملاقات نمایندگان 25 کشور در موسسه مهندسین عمران در لندن ،  شروع به کار نمود بمنظور تسهیل هماهنگی بین المللی و وحدت استانداردهای صنعتی تصمیم به ایجاد یک سازمان بین المللی گرفته شد . در فوریه 1947 سازمان جدید  ISO  ، رسما فعالیت های خود را با 67 کمیته فنی ،  جهت تدوین و انتشار استاندارد های بین المللی شروع نمود .
سازمان بین المللی استاندارد سازی ایزو  ، یک سازمان غیر انتفاعی و مستقل و بزرگترین مرکز داوطلبانه استاندارد های بین المللی جهان می باشد .
اعضای سازمان ایزو ، مراکز استاندارد های ملی کشورها بوده که در حال حاضر 163 کشور در جهان عضو سازمان ایزو می باشند و 3368 کمیته در سازمان ایزو فعایت می نمایند .دبیرخانه مرکزی ایزو در ژنو سوئیس قرار گرفته و در این دبیرخانه بیش از 150 نفر بصورت تمام وقت فعالیت می نمایند .
ایران با حضور خوب در کمیته های ایزو ، در بیش از 439 کمیته سازمان ایزو از طریق سازمان ملی استاندارد ایران  ISIRI عضو می باشد.
استاندارد های بین المللی برای همه جا کاربرد دارد . بمنظور اطمینان از ایمنی ، کیفیت و کارایی  در تجارت جهانی ،  ویژگی های کلاس جهانی محصولات ، خدمات و سیستم در استاندارد های ایزو توسط کمیته های ایزو مشخص شده است .
ایزو بیش از 19500 استاندارد بین المللی  را در خصوص موضوعات مختلف  منتشر نموده است  استاندارد ها تقریبا تمامی صنایع ، از فناوری ، ایمنی غذایی ، کشاورزی و بهداشت و درمان را در بر می گیرد .
استاندارد های بین المللی ایزو برای هر کسی در هر جایی تاثیر می گذارد .

ISO International Standards impact everyone, everywhere
استاندارد سری ایزو 9001  ، یکی از محبوب ترین  استاندارد های ISO بوده ، که جنبه های مختلف کیفیت را بررسی می نماید استاندارد ایزو 9001 ، الزامات سیستم مدیریت کیفیت می باشد که توسط کمیته ISO /TC 176/SC 2 بررسی و استاندارد بین المللی شده است این استاندارد راهنمایی برای سازمان هایی می باشد که می خواهند اطمینان حاصل نمایند که محصولات و خدمات خود به طور مداوم نیازهای مشتری درارتباط با کیفیت را بهبود می دهد.

استاندارد در خانواده ISO 9000 عبارتند از:

ISO 9001: 2008 – مجموعه از الزامات سیستم مدیریت کیفیت
ISO 9000: 2005 – مفاهیم و واژگان سیستم مدیریت کیفیت
ISO 9004: 2009 – چگونگی بهبودسیستم مدیریت کیفیت کارآمد تر و موثر در سازمان ها
ISO 19011: 2011 – راهنمایی در ممیزی های داخلی و خارجی سیستم های مدیریت کیفیت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشاوره ایزو 9001 بر روی مشاوره ایزو کلیک نمایید یا با شماره تلفن زیر تماس بگیرید :
09123386349
info@kharazian.ir

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.