مدل ارزیابی عملکرد تعالی سازمان یک مدل غیر تجویزی بوده و به سازمان کمک مینماید تا در مسیر تعالی گام بردارند. متأسفانه به دلیل اجبار و الزام برخی از شرکتهای مادر یا گروههای هلدینگ این مدل تبدیل به یک چک لیستی از اقدامات موردنیاز جهت کسب امتیاز بین سازمانهای همگروه شده است.
مدل تجویزی ارزیابی عملکرد سازمانی با الزام از طریق شرکتهای هلدینگ و شرکتهای مادر در شرکتهای زیرمجموعه هولدینگ جاریسازی میشود
سازمانهای گروه شرکت هولدینگ با تولید مستنداتی جهت نمایش رویکردهای سیستماتیک در سازمان خود (گاها با کپیبرداری ) سعی در افزایش امتیاز خود و اخذ امتیازات لازم در ارزیابی عملکرد را دارند.
در این مطلب تنها به برخی از نمونههای از الگوهای تجویزی ارزیابی عملکرد سازمان که برای سازمانهای همگروه یا زیرمجموعه به نظر تیم پیام خرازیان ناموفق بوده اشاره میشود. قطعاً نمونههای از استقرار الگوهای ارزیابی عملکرد سازمان در هولدینگ ها یا شرکتهای مادر موفق در کشور وجود دارد. ادامه مطلب