مقالات مدیریتی و مهندسی صنایع

تکنیکال فایل

تکنیکال فایل مدرکی است که به منظور تمدید و اخذ پروانه ساخت ، اخذ گواهینامه CE یا استاندارد ISO 13485 در تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی با توجه به الزامات قانونی محصول یا خدمات توسط تیم چند تخصصی تهیه می شود
تکنیکال فایل محصول همان طرح کیفیت محصول است که مراحل تحقق محصول یا خدمات را به صورت مستند تشریح می نماید در تدوین سند Technical File باید به الزامات قانونگذار توجه شود. اطلاعات بیشتر

مهمترین سوالات ممیزی ایزو 9001

مهم‌ترین سؤالات ممیزی ISO 9001:2015

درصورتی‌که شما جهت ممیزی استاندارد ISO 9001:2015 در حال آماده شدن هستید حتماً از خودتان پرسیدید که مهم‌ترین سؤالات ممیزی ISO 9001:2015 چه است. در این مطلب مهمترین سوالات ممیزی ایزو 9001 ویرایش 2015 جهت آمادگی شما برای ممیزی آمده است.

جهت پاسخ به مهمترین سؤالات ممیزی ISO 9001:2015 شما باید جهت ثبت‌نام در دوره ایزو 9001 ویرایش 2015 برنامه‌ریزی نمایید در استاندارد ISO 9001:2015 تعداد زیادی الزامات جدید اضافه‌شده است که در این مطلب مهم‌ترین سؤالات ممیزی ایزو 9001 ویرایش 2015   اشاره‌شده است. اطلاعات بیشتر

استقرار BPM

مزایای استقرار BPM

استقرار BPM در سازمان منجر به شناسایی و حل مشکلات سازمانی ازجمله کاهش دوباره‌کاری‌ها در گردش کارها و نحوه انجام کارها می‌شود
حمایت مدیران ارشد از اجرای پروژه‌های BPM و BPMS از شرایط لازم و حیاتی موفقیت ، استقرار این پروژه هست تنها وقتی می‌توان از این موفقیت اطمینان حاصل کرد که بدنه سازمان و سایر مدیران میانی نیز هم‌راستا و همسو با تیم داخلی مجری BPMS شوند. اطلاعات بیشتر

ایزو 22163

ایزو 22163

ایزو 22163 ، ISO/TS 22163 الزامات خاص سیستم مدیریت کیفیت در صنایع ریلی است استاندارد ایزو 22163 جایگزین استاندارد IRIS ، استاندارد صنایع بین‌المللی ریلی که توسط موسسه اروپایی صنایع ریلی (UNFIFE ) شده است
استاندارد ISO/TS 22163 بر پایه Annex Sl بر اساس سطح ساختار بالای استاندارد در 10 بندی طراحی‌شده است تمامی استانداردهای مدیریتی ایزو بر این اساس منتشر می‌شود. اطلاعات بیشتر

انواع ایزو

انواع ایزو

انواع ایزو با استانداردهای مختلف توسط سازمان ایزو منتشر می‌شود که استانداردهای مدیریتی قابل کاربرد برای سازمان‌ها در این مطلب ارائه‌شده است .
انتخاب مناسب استاندارد ایزو ، برای کسب‌وکار شما از انواع ایزو منتشرشده توسط سازمان ایزو نقش مهمی در موفقیت کسب‌وکار دارد.
در این مطلب انواع ایزو مدیریتی پرکاربرد به‌صورت مختصر توضیح داده می‌شود. اطلاعات بیشتر

ایجاد وفاداری مشتری

نکات ایجاد وفاداری مشتری

از دست دادن مشتریان سخت و ناامیدکننده است اما نگه‌داشتن آن‌ها باید آسان‌تر باشد. اما باوجود رقبای بسیار، و سازمان‌های که به‌شدت به بازاریابی قیمت می‌اندیشند، شما باید انرژی و تلاش بیشتری برای حفظ مشتری وفادار صرف می‌نمایید.
فقط ارائه یک محصول یا خدمات عالی به‌اندازه کافی برای بازگشت مشتریان کافی نیست. نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که 71 درصد از مشتریانی که ارتباط تجاری خود را به پایان رسانده‌اند، به دلیل تجربه ضعیف خدمات به مشتریان بوده. در دنیای مصرف‌کنندگان در حال حاضر دنیای فناوری تلاش می‌کند تا بازاریابی وفاداری را در رواج دهند
در ادامه به بررسی چند اصل در ایجاد وفاداری مشتری در دنیای امروز می‌پردازیم. اطلاعات بیشتر

برنامه وفاداری اپل

چرا اپل برنـامه وفــاداری مشتری ندارد

اپل یکی از معدود نام‌های تجاری در جهان است که برنـامه وفــاداری مشتری ندارد. با این حال، آن‌ها موفق به حفظ یک پایگاه باورنکردنی از  مشتریان وفادار شدند که ساعت‌ها برای خرید آخرین محصولات شرکت با شور و شوق پشت درهای بسته فروشگاه می‌ایستند و حتی از نام تجاری  اپل در برابر کاربران غیر اپلی دفاع می‌کنند. اطلاعات بیشتر

اصول دمینگ

اصول دمینگ

اصول دمینگ ، اصول 14 گانه دمینگ توسط ادوارد دمینگ مطرح‌شده است یکی از عوامل مهم توسعه و پیشرفت ژاپن، به‌کارگیری 14 اصل دمینگ است در این مطلب اصول 14 گانه دمینگ تشریح می‌شود اطلاعات بیشتر