گوگل درایو

گوگل درایو

گوگل درایو سرویس ذخیره‌‌سازی آنلاین برای کاربران است از گوگل درایو قابلیت‌های یک سیستم مدیریت مستندات دارد.
با گوگل درایو می‌توان فولدرهایی را ایجاد نموده و هر نوع اسناد را در محل مشخصی ذخیره نمود و سپس به فایل مربوطه را با کاربران به اشتراک گذاشت. ادامه مطلب

سیستم آرشیو الکترونیکی اسناد

سیستم آرشیو الکترونیکی اسناد در افزایش سرعت دسترسی به اسناد ،صرفه چویی مصرف کاغذ ، دسته بندی و جستجوی آسان اسناد و حفاظت از اطلاعات اسناد نقش مهمی ایفا می نماید.

سازمان های پیشرو با انتخاب سیستم آرشیو الکترونیکی اسناد مناسب با سازمان خود از مزایای واقعی آن بهره می برند
در این مقاله اهمیت به کارگیری سیستم آرشیو الکترونیکی اسناد و مزایای آن با توجه به تجارب نویسنده تشریح می شود. ادامه مطلب

پیاده سازی سیستم مدیریت مستندات

پیاده سازی سیستم مدیریت مستندات

ییاده سازی سیستم مدیریت مستندات با توجه به تجارب تیم پیام خرازیان می تواند شامل تعیین نیازها و انتظارات مورد نیاز، انتخاب سیستم مدیریت محتوای سازمانی مورد نظر ، تحلیل سیستم مدیریت مستندات ، تعیین زیر ساخت مورد نیاز ، آموزش سیستم مدیریت مستندات ، پیاده سازی و نگهداشت آن می باشد

در ادامه جزییات قدم های پیاده سازی سیستم مدیریت مستندات DMS با توجه به تجارب تیم ما آمده است . ادامه مطلب

شیرپوینت

شیرپوینت چیست

شیرپوینت یک راهکار برای ایجاد تعامل اطلاعاتی بین کاربران می باشد که این امر در قالب های گوناگون نظیر پرتال ها، مخازن ذخیره سازی اطلاعات ، فرم های دارای گردش کار و غیره محقق می شود.

راهکار شیرپوینت SharePoint دربیش از 200 هزار سازمان و 190 میلیون کاربراز راهکار شیرپوینت برای اینترانت،تیم سایت و مدیریت محتوای استفاده می شود. ادامه مطلب

سیستم مدیریت مستندات

سیستم مدیریت مستندات

سیستم مدیریت مستندات (DMS) بستری برای ذخیره‌سازی، طبقه‌بندی، نسخه گذاری، جستجو، دسترسی، آرشيو و ايجاد گردش كار بر روي اسناد با حفظ محدوده‌های امنیتی سازمان است.
پراکندگی اطلاعات و مستندات و دسترسی به آن‌ها یکی از مشکلات همیشگی در سازمان‌ است و ایجاد آرشیوی متمرکز از اسناد، فایل‌ها و اطلاعات دغدغه اصلی سازمان‌ها است

اسناد باید بانظم و ترتیب نگهداری شوند تا بتوان آن‌ها را در زمان لازم بازیابی و مورداستفاده قرار گیرد درواقع اطلاعاتی که در این اسناد وجود دارد، در بخش‌های مختلف کاری سازمان موردنیاز است و باید به آن‌ها مراجعه شود. بدین منظور سازمان‌ها ناچار به ایجاد سیستم مديريت مستندات e-DMS می‌باشند . ادامه مطلب

قابلیت های آلفرسکو

قابلیت آلفرسکو alfresco

قابلیت‌ آلفرسکو با سایر سیستم‌های مدیریت محتوی سازمانی Document Management برابری می‌کند و در بسیاری از موضوعات حتی قوی‌تر از سایر سامانه‌ها می‌باشد.
در این مطلب مهم‌ترین قابلیت‌ های آلفرسکو شامل جستجو، تالار گفتمان ، ایجاد سایت ،گردش کار و… تشریح شده است. ادامه مطلب

Alfresco

آلفرسکو Alfresco

آلفرسکو alfresco ، یکی از قوی ترین برنامه های  Open Source رایگان با تکنولوژی جاوا ،جهت مدیریت محتوی سازمانی یکپارچه ECM است این سیستم مدیریت محتوی ECM برای سیستم عامل های ویندوز و مشابه لینوکس استفاده می شود.

برنامه آلفرسکو جهت مدیریت اسناد و Document Management در بسیاری از سازمان بزرگ جهان از جمله ناسا ، KLM استفاده می شود در ایران نیز ،آلفرسکو از 6 سال پیش در تعداد کمی از سازمان های بزرگ استفاده می شود. سازمان هایی که در ایران آن از آلفرسکو استفاده می نمایند برخی از بانک ها ، پتروشیمی و پالایشگاه می‌باشد ادامه مطلب