اهداف کیفیت نمایندگی خودرو
اهداف کیفیت قابل اندازهگیری در راستای خط مشی کیفیت در تمامی سطوح وبخش های سازمان مطابق استاندارد ایزو 9001 توسط مدیریت ارشد مشخص میشود
در مثال فوق هر یک از اهداف داری ویژگی مشخصشده بوده و مسئول انجام هدف و مدتزمان تحقق اهداف نیز مشخصشده است.
جهت اطلاع از برنامه دستیابی به اهداف نمایندگی خودرو، میتوانید بر روی عنوان اهداف تعیینشده کلیک نمایید.
این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان تهیهشده است.
اهداف کیفی | بند مرتبط در خط مشی کیفیت | مسئول انجام | مدت انجام |
افزایش میانگین تعداد پذیرش خودرو روزانه از 15 پذیرش به 20 | بند 4 خط مشی کیفیت | مدیر نمایندگی | یکسال |
افزایش تعداد فروش خودرو به میزان 20% نسبت به سال قبل | بند 4 خط مشی کیفیت | مدیر فروش | یکسال |
افزایش سرانه آموزش کارکنان از 5 به 10 | بند 5 خط مشی کیفیت | مدیر آموزش | یکسال |
ارتقاء رتبه نمایندگی از 2 به 1 | بند 2 و 1 خط مشی کیفیت | مدیر نمایندگی | شش ماه |
افزایش رضایتمندی مشتری از کیفیت خدمات از 80 به 85 | بند 3 و 4 خط مشی کیفیت | مدیر CRM | یکسال |
افزایش رضایتمندی مشتری از فروش خودرو از 80 به 85 | بند 3 و 4 خط مشی کیفیت | مدیر CRM | یکسال |
کاهش درصد برگشتی خودرو بمیزان 10% نسبت به دوره قبل | بند 4 خط مشی کیفیت | مدیر نمایندگی | یکسال |
در مثال فوق هر یک از اهداف کیفی داری ویژگی مشخصشده بوده و مسئول انجام هدف و مدتزمان تحقق اهداف نیز مشخصشده است.
جهت اطلاع از برنامه دستیابی به اهداف کیفی نمایندگی خودرو، میتوانید بر روی عنوان اهداف تعیینشده کلیک نمایید.
این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان تهیهشده است.
سلام
ممنون میشم در مورد شاخص فرایندها و ارتباطشون با اهداف کیفی توضیحاتی ارائه نمایید.
اینکه اهداف کیفی دقیقا بر اساسا شاخص فرایندها نوشته میشوند؟
اهداف کیفی بر اساس سیاست های سازمان ( خط مشی کیفیت ) و در ارتباط با بخش های سازمان و فرآیند ها تدوین می شه ، مثلا در خصوص فرآیند تولید ، شاخص درصد ضایعات و معیار پذیرش حداکثر 5 درصد برای این شاخص در نظر گرفته می شه و هدف کاهش در صد ضایعات به میزان 2% برای محصول x یا دستیابی به ضایعات 3 درصدی برای محصول x در نظر گرفته بشه
سلام
خط مشی سازمان بایستی زمانی نگارش شود که iso ها رو استقرار بدهیم ؟
سلام، تدوین خط مشی سیستم مدیریت در تمامی استانداردهای مدیریتی الزام شدهاست پس هر سازمانی که بخواهد استانداردهای مدیریتی را استقرار دهد باید مدیریت ارشد خط مشی سیستم مدیریت بر اساس استاندارد مدیریتی مورد نظر خود را تدوین و به کارکنان ابلاغ نماید.