فرم های تضمین کیفیت

فرم های تضمین کیفیت

فرم های تضمین کیفیت جهت اطمینان از اجرای درست روال‌های فرآیندها و بهبود مستمر درسازمان‌هایی که استانداردهای مدیریتی را استقرار داده‌اند به‌کار گرفته می‌شود.

کنترل اسناد و مدارک ، کنترل سوابق ، طرحریزی رویکرد فرآیندی و رویکرد تفکر مبتنی بر ریسک ، اقدام اصلاحی، ممیزی داخلی و پایش و تجزیه ،تحلیل، ارزیابی و بهبود از طریق اجرای فرم‌های QA اجراء می شود. اطلاعات بیشتر

فرم های فروش

فرم های فروش

فرم های فروش درخواست‌ها و الزامات مشتریان را به مشخصه‌های فنی محصول تبدیل نموده و تعاملات با مشتری را سیستماتیک می‌نماید. اطلاعات بیشتر

ردیابی محصول

ردیابی محصول

ردیابی محصول یکی از پیچیده‌ترین موضوعات در استانداردهای مدیریتی است البته چنانچه در سازمان الزام باشد در ادامه نحوه ردیابی محصول برای محصولات پیچیده ،فرآیند تولید پیوسته و محصولات پلاستیکی توسط مهندس پیام خرازیان توضیح داده شده است اطلاعات بیشتر

نمونه چارت سازمانی

نمونه چارت سازمانی از انواع ساختار سازمانی می‌تواند به شما در تدوین نمودار سازمانی متناسب با سازمانتان کمک نماید در ادامه نمونه نمودار سازمانی ،شرکت‌های تولیدی و پروژه‌ای ارائه‌شده است .

همچنین می‌توانید فایل نمونه چارت سازمانی را از طریق لینک انتهای مقاله دانلود نمایید.

اطلاعات بیشتر

فرم ‌های کنترل کیفیت

فرم‌ های کنترل کیفیت و فرآیند کنترل کیفیت ، به‌عنوان یکی از فرآیندهای کلیدی سیستم مدیریت در اکثر سازمان‌ها مورداستفاده قرار گیرد
کنترل و نظارت مستمر بر محصولات و خدمات از طریق اجرای فرم‌های کنترل کیفیت منجر به بهبود کیفیت محصولات و خدمات و افزایش رضایتمندی مشتری می‌شود. اطلاعات بیشتر

نمونه شاخص فرآیند

نمونه شاخص‌ فرآیند به سازمان‌ها کمک می‌نماید تا بتوانند فرآیندهای خود را بر اساس استانداردهای مدیریتی ایزو 9001 پایش واندازه‌گیری نمایند.
تعیین شاخص پایش و اندازه‌گیری فرآیند نقش مهمی در بهبود سیستم مدیریت و چرخه دمینگ دارد بدین منظور سازمان‌ها باید به تعیین شاخص پایش واندازه‌گیری متناسب با فرآیندهای خود اقدام نمایند. اطلاعات بیشتر

تفکر مبتنی بر ریسک

مثال ریسک‌ های فرآیند ایزو 9001

شناسایی ریسک‌ های فرآیند و فرصت های آن‌یکی از موضوعات کلیدی در استاندارد ISO 9001:2015 است ریسک‌ها و فرصت ها بخش مهمی از سیستم مدیریت کیفیت است و بعد از تعیین جوهره سازمانی و ریسک‌ها و فرصت‌های کسب‌وکار توجه به ریسک‌های فرآیند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در زمان شناسایی فرآیند ُ تعیین ورودی و خروجی فرآیندها ُ‌سازمان باید فرصت‌ها ریسک‌های فرآیندهای سیستم مدیریت کیفیت را موردتوجه قرار دهد. به‌کارگیری روش‌های مرسوم و استاندارد در شناسایی فرصت‌ها و ریسک‌ های فرآیندها توسط استاندارد ایزو 9001 ویرایش 2015 ،الزام نیست و سازمان می‌تواند با طوفان فکری نسبت به شناسایی ریسک‌ها و فرصت‌های فرآیندها اقدام نماید. اطلاعات بیشتر

خط مشی رسیدگی به شکایت

خط مشی رسیدگی به شکایت ایزو 10002

خط مشی رسیدگی به شکایت ، خط مشی ایزو 10002 ، یکی از مدارک سیستم رسیدگی به شکایت مشتری می‌باشد که سیاست‌های کلی مدیریت ارشد در خصوص رسیدگی به شکایت را بیان می‌نماید .
جهت نگارش خط مشی ایزو 10002 متناسب با سازمان باید با مدیریت ارشد جلساتی برگزار شود و دیدگاه وی در خصوص سیاست‌های مرتبط با سیستم رسیدگی به شکایت بررسی می‌شود اطلاعات بیشتر