کیفیت خدمات خرده فروشی

ده درس کیفیت خدمات خرده‌فروشی

در صنعت خرده‌فروشی و بخصوص در فروشگاها ما شاهد یک ترکیب از کالا و خدمات هستیم که در مواقعی کیفیت ارائه‌شده بر کیفیت محصول تأثیر می‌گذارد.کیفیت خدمات خرده‌فروشی می‌تواند یک نقش راهبردی در اصول رضایتمندی مشتری ایفا کند.صنعت خرده‌فروشی به‌سرعت در حال رشد روزافزون است و محیط حاکم بر آن به‌شدت رقابتی بوده و هرروز شرکت‌های مختلف در حال به دست آوردن ذهن و قلب مشتریان هستند. در دوران جهانی‌شدن، خرده‌فروشان کوچک نمی‌توانند با غول‌های خرده‌فروشی تنها در رقابت باشند درنتیجه آن‌ها برای افزایش کیفیت خدمات و رضایتمندی مشتری تلاش می‌نمایند اما حفظ کیفیت خدمات در فروشگاه ها کار ساده‌ای نیست و نیاز به‌اندازه گیری مداوم فرایندها ، شناسایی و نظارت بر فعالیت و مدیریت زمان توسط مسئول استانداردهای کیفیت خدمات باشند. ادامه مطلب

استانداردهای مرکز خرید

استانداردهای مدیریتی مراکز خرید

استانداردهای مدیریتی مراکز خرید به مدیریت مراکز خرید کمک می‌نماید تا بتوانند خدمات مناسب‌تری را بر اساس استاندارد بین‌المللی به مشتریان خود ارائه نمایند.
مراکز خرید بزرگ همانند یک شهر کوچک است که خدمات مختلفی را به مشتریان خود ارائه می‌نمایند مشتریان اصلی مراکز خرید ، مصرف‌کننده نهایی،بازدیدکننده ، مستاجرین است مهم‌ترین خدمات اصلی مراکز خرید شامل خدمات پارکینگ، خدمات عمومی (نظیر سرویس بهداشتی و …) ، خدمات حمل‌ونقل،خدمات تفریحات و سرگرمی ( نظیر سینما، شهربازی و …)، خدمات وفاداری مشتریان Loyalty و .. می‌باشند ادامه مطلب

omni-channel

کسب‌وکار خرده فروشی و Omni channel

صنعت خرده فروشی به‌طور مداوم در حال تغییر است. عمده خرده‌فروشان معتقدند که این صنعت بسیار رقابتی بوده و بخشی از آن ناشی از تغییرات فنّاورانه، تقاضای مشتریان و تغییر رفتار مصرف‌کننده است. خرده‌فروشان که قادر به انطباق و پاسخ دادن به این چالش‌ها نیستند، در حال حاضر دچار چالش در رشد و خطر از دست دادن این صنعت هستند.
کسانی که در صنعت قادر به رشد هستند که به لحاظ استراتژیک پاسخگو و سازگار با محیط دیجیتالی و ایجاد یک تجربه خرده‌فروشی موفق برای مشتریان مانند ساختن زنجیره تأمین خرده‌فروشی مدرن و مهم‌تر از همه، استفاده از استراتژی‌های خرده فروشی Omni channel باشند. ادامه مطلب

اینترنت اشیاء صنعت خرده فروشی

اینترنت اشیاء خرده فروشی را متحول می کند

در آینده نه‌چندان دور اینترنت اشیاء (IoT) تمام صنایع را تحت تأثیر قرار خواهد داد، اما شک نیست که کمبود این فناوری، صنعت خرده‌فروشی را مختل خواهد کرد در مقایسه با شرکت‌ها دیگر در صنایع مختلف ، خرده‌فروشان به‌طور فزاینده‌ای در ارتباط مستقیم با مصرف‌کنندگان قرار دارند ازاین‌رو تحولات دیجیتالی در کسب‌وکارشان ازجمله فناوری و نوآورهای مرتبط با IoT.دربرمی گیرد،
خرده‌فروشان پیشرو اکنون درحال‌توسعه استراتژی‌ها و برنامه‌هایی برای استفاده از فن‌آوری‌های مرتبط با IoT(اینترنت اشیا)هستند. بر اساس گزارش IDC، استفاده از فناوری‌های دیجیتالی در خرده‌فروشی‌ها از 6 میلیارد دلار در سال 2013 به 27.5 میلیارد دلار در سال 2018 افزایش خواهد یافت. ادامه مطلب

برنامه وفاداری مشتری

مزایایی یک برنامه وفاداری خرده‌فروشی

برنامه وفاداری مشتری خرده‌فروشی یک ابزاری بازاریابی است تا انگیزه مشتریان را  برای تکرار خرید تشویق  کند. به دلایل بسیار برنامه‌های وفاداری مشتری که توسط بزرگ‌ترین خرده‌فروشان مورداستفاده قرار می‌گیرند، نوعی انتظار خاص برای برنامه وفاداری ایجاد می‌کند. وفاداری به معنی ایجاد تعهد در مشتری، برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به‌طور مکرر است .  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا یک خدمت برتر، در آینده اطلاق می‌شود،ازاین‌رو در مقاله به بررسی وفاداری مشتری در صنعت خرده‌فروشی می‌پردازیم ادامه مطلب

انواع خرده فروشی

انواع خرده فروشی

خرده فروشی شامل فروش کالاها از یک نقطه (مراکز، بازارها، فروشگاه‌ها و غیره) به مصرف‌کنندگان به‌صورت کوچک به‌منظور استفاده نهایی است. در یک‌زبان عادی، خرده‌فروشی چیزی جز معاملات کالا بین فروشنده و کاربر نهایی به‌عنوان یک واحد یا در مقادیر کم برای برآوردن نیازهای فرد و برای مصرف مستقیم آن نیست.
زنجیره‌ی تأمین خرده فروشی شامل تولیدکنندگان،‌ عمده‌فروشان،‌ خرده‌فروشان و مشتری (کاربر نهایی) است. عمده‌فروش مستقیماً با تولیدکننده در ارتباط است،‌ درحالی‌که خرده‌ فروش با عمده‌فروش و نه تولیدکننده ارتباط دارد.در بخش‌های خرده فروشی تنوع زیادی ازجمله تجارت الکترونیک،سفارش پستی ،دستگاه‌های فروش،و ارائه‌دهندگان خدمات در ارتباط است.اصول کسب‌وکارها خرده فروشان کوچک برای رقابت با دیگر رقبا بزرگ بر اساس ارائه کالاها و خدمات باکیفیت متکی است. ادامه مطلب