خط مشی رسیدگی به شکایت

خط مشی رسیدگی به شکایت ایزو 10002

خط مشی رسیدگی به شکایت ، خط مشی ایزو 10002 ، یکی از مدارک سیستم رسیدگی به شکایت مشتری می‌باشد که سیاست‌های کلی مدیریت ارشد در خصوص رسیدگی به شکایت را بیان می‌نماید .
جهت نگارش خط مشی ایزو 10002 متناسب با سازمان باید با مدیریت ارشد جلساتی برگزار شود و دیدگاه وی در خصوص سیاست‌های مرتبط با سیستم رسیدگی به شکایت بررسی می‌شود

خط مشی سیستم رسیدگی به شکایت باید متناسب با سازمان تدوین شود .نمونه خط مشی رسیدگی به شکایت در زیر آمده است

نمونه خط مشی ایزو 10002

به نام خدا
خط مشی رسیدگی به شکایت
عاملیت مجاز خودرو با رسالت فروش و ارائه خدمات پس از فروش خودروهای ( نام برند خودرو )، بر اساس الزامات شرکت مادر و ضوابط حقوق ذی نفعان، به منظور مدیریتت رسیدگی به شکایت ذی نفعان، استاندارد ایزو 10002 را استقرار نموده و جهت دستیابی به اهداف مورد نظر، سیاست های زیر را تعیین نموده است :
1. تخصیص منابع لازم جهت بکارگیری اثربخش سیستم مدیریت شکایت
2 تلاش در جهت افزایش رضایتمندی از فرآیند رسیدگی به شکایت.
3. بهبود مستمر در فرآیند رسیدگی به شکایت
4-. ارتقاء دانش و آگاهی پرسنل در فرآیند مدیریت رسیدگی به شکایت
اینجانب ضمن ابراز تعهد و پایبندی به این خط مشی ،اهداف سیستم رسیدگی به شکایت را در چهارچوب این خط مشی تعیین و خط مشی را بصورت دوره ای در جلساتت بازنگری مدیریت بازنگری می نماید و نیز از کلیه پرسنل انتظار دارد تمامی تلاش خود را جهت فعالیت در راستای تحقق این خط مشی مبذول نمایند .
مدیر عامل
آقای پیام خرازیان

بررسی نمونه خط مشی سیستم رسیدگی به شکایت :
در چند خط ابتدایی نمونه خط مشی کیفیت بالا ، ارتباط خط مشی ایزو 10002 با الزامات قانونی و مقرراتی همچون الزامات شرکت مادر ، حقوق مصرف‌کنندگان و ضوابط حقوق مشتریان مشخص‌شده است و به بهبود مستمر اشاره‌شده است .
در قسمت انتهایی خط مشی کیفیت مدیریت ارشد تعهد خود را به اجرای خط مشی اعلام نموده و دوره بازنگری خط مشی سیستم رسیدگی به شکایت مشتری بیان‌شده است .
خظ مشی ایزو 10002 باید به ذینفعان اطلاع رسانی شود و کارکنان باید مفاد خط مشی رسیدگی به شکایت را درک نموده و در جهت تحقق آن تلاش نمایند .

این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان تهیه شده است .
انتشار مطلب با ذکر منبع www.kharazian.ir و نام نویسنده بلامانع می‌باشد .

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.