قوانین مرچندایزینگ

قوانین مرچندایزینگ

مرچندایزینک یک فروشگاه یک کار چالش بر انگیز باشد، زیرا تعداد زیادی از خرده فروشان دقیقا نمی دانند که معنی “مرچندایزینگ” دقیقا چیست. اگر ما نتوانیم یک تعریف دقیق را مشخص کنیم، چگونه می توان انتظار داشته باشیم که فرآیند مرچندایزینگ فروشگاه ما را به سود دهی بیشتری برساند. در حالی که مرچندایزینگ را می توان با استفاده از بسیاری از اصطلاحات و استراتژی های مختلف تعریف کرد اما، پنج قانون زیر برای تسلط بر هنر کسب و کاری پایه گذاری می شود و باید همه خرده فروشان آن را دنبال کنند.

 قوانین مرچندایزینگ

  • کالابایدبه گونه‌ای عرضه شود که مشتریان می‌خواهند آن را بخرند.

مرچندایزینگ عالی می داند که مشتری چه چیزی را می خواهد،چه زمانی می خواهد بخرد،چه مقدار می تواند پرداخت کند و از چه طریقی و کانالی می خواد خرید انجام شود.روش های که مشتریان تمایل به خرید دارند به طور چشمگیری از فروش در میدان های شهر تا خرید با یک کلیک در آمازون تغییر کرده است امروزه.مشتریان قبل از این که بخواهند  کالاها را حس یا لمس کنند دوست دارند  با آن تعامل برقرارکنند بنابراین هدف مهم خرده فروشان ایجاد بستری است برای تجریه خوب برای مشتریان.

  • قیمت گذاری کالا باید از طریق بررسی و آزمایش انجام شود.

مرجندایزینک درست یک فروشگاه  معمولا با قیمت گذاری در ارتباط است،اما در این مورد فرمول مشخصی وجود ندارد.معمولا قانونی وجود دارد که می گوید افزایش قیمت کالاها باعث کاهش نرخ فروش می شود اما شاید این موضوع برای فروشگاه شما صادق نباشد بنابراین شما باید به این موضوع پی ببرید که آیا این کار درست است با خیر؟قیمت گذاری کار پیجیده ای نیست پس شما باید بررسی و آزمایش کنید که مشتریان به چه میزان پرداختی مایل اند.

  • خرده فروشان باید سه دسته کالا را ارائه دهند.

به کالاهای خود فکر کنید چون در یک منحنی زنگی شکل قرار گرفته اند  در سمت راست این منحنی ، کالاهای گران‌قیمت قرار دارند که ۱۰ ٪ از محصولات فروشگاه شما را تشکیل می‌دهند. هر فروشگاه به این محصولات نیاز دارد ( حتی اگر مشتریان همیشه آن‌ها را خریداری نکنند ) چون آن‌ها مشتریان را ” شگفت‌زده” می‌کنند.

در سمت چپ این منحنی کالا تبلیغاتی وجود دارد که 10٪ از محصولات فروشگاه شما را نیز تشکیل می دهد. هر فروشگاه خرده فروشی به این محصولات نیاز دارد (حتی اگر آنها سود زیادی ایحاد نکنند) چون این کالاها مشتریان را ” شگفت‌زده ” می‌کنند. . در وسط منحنی، کالاهای به اصطلاحbread-and-butter نان و کره، محصولاتی که بیشترین سود را تولید می کنند،قرار گرفته.

در حال حاضر، گرچه بیشتر سود شما از محصولات متوسط بدست ​​می آید اما ، مشتریان بیشتر درباره محصولات چپ و راست منحنی صحبت می کنند. به همین دلیل خرده فروشی هایی که محصولات را حذف می کنند اشتباه بزرگی می کنند زیرا آن‌ها محصولاتی را حذف می‌کنند که تبلیغات کلامی برای کسب‌وکار خود ایجاد می‌کنند.

در عمل، کالاهای با کیفیت بالا و پایین تر به عنوان کالای دور افتاده  the throw-away شناخته می شوند. خرده فروشان لزوما آن را نمی فروشند، اما این کالاها باعث می شود همه چیز به خوبی نمایان شود.

  • مرچندایزینگ در خرده فروش سه ماه طول می کشد.

از آنجا که فصول سه ماه طول می کشد. این ممکن است تغییر کند اگر شما یک فروشگاه بزرگ هستید فقط دو هفته برای این کارزمان دارید اما اگر شما یک خرده فروش ویژه هستید، باید سه ماه وقت داشته باشید. از این نظر که شما جقدر در بحث کالا می خواهید سود کنید باید استراتژی های خود را درک کنید.

  • مرچندایزینگ باید متناسب با سبک زندگی باشد.

در حالی که  در مرچندایزینگ همه کار با محصولات انجام می دهی تا بفروشید، بعضی وقت ها سعی کنید به مشتری چیزی فراتر از آن ارائه دهید.همیشه آمارها مهم نیستند. و این موضوع فقط جمعیت شناسی نیست که مهم است، بلکه  جنبه های روانشناسی –فلسفی –فرهنگی است  که بازاریابی شیوه زندگی می گویند. سعی کنید سلیقه های از اقلام مختلف در کسب و کارتان داشته باشید.تا برای همه مشتریان تجربه فوق العاده فراهم نمایید

این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان ترجمه شده است.

انشتار مطلب با ذکر نام مترجم پیام خرازیان ، منبع سایت اصلی www.thebalance.com و آدرس سایت مترجم  www.kharazian.ir بلامانع است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.