مرچندایزینگ دیداری

5 عنصر مهم در مرچندایزینگ دیداری

وقتی مردم درباره مرچندایزینگ دیداری (visual merchandising) می شنوند طبعا دچار سردرگمی می شوند .آنها این ویژگی را یکی از اصطلاح های مهم در خرده فروشی می دانند اما آن ها دقیقا نمی دانند دقیقا چه می باشد و دقیقا از کجا و چکونه این فرآیند را باید شروع کرد .
مرچندایزینگ دیداری به مجموعه از اقدامات در صنعت خرده فروشی گفته می شود که برنامه ریزی و نمایش صحیح از کالا ها و خدمات را جهت به حداکثر رساندن فروش هدایت می کند. بازاریابی بصری قوی تاثیر زیادی بر تجربه مشتری و جلب رضایت آنها در فروشگاه شما دارد. استفاده از این پنج استراتژی در مرچندایزینگ دیداری برای کمک به شما در دستیابی به فروش کمک زیادی می نماید.

5 عنصر مهم در مرچندایزینگ دیداری

1. به یاد داشته باشید که رنگ ها پادشاهان هستند.

رنگ قدرتمند است، و می تواند نمایش های بصری را ایجاد یا حذف نماید یک خرده فروش ممکن است یک نمایش ناپایدار ایجاد نماید، اما اگر رنگ ها هماهنگ باشد، نحوه نمایش هم می تواند موفقیت آمیز باشد. استفاده از رنگ های متضاد مانند سیاه و سفید و رنگ های چشم نواز را در فروشگاه در نظر بگیرید ،. بیش از هر زمان از قدرت رنگ و توانایی آن برای جذب چشم استفاده کنید. این یک اصل است. به یاد داشته باشید: هر کجا که چشم ها خیره شوند، مراجعه کننده زیادتری خواهد داشت. بنابراین استفاده از رنگ برای جلب نگاه از مشتریان خود لازم است
.
2. یک نقطه کانونی ایجاد کنید.

آیا چشمان مشتری روی کالا های شما متمرکز است؟ آیا چشمانشان به سمت مکان خاصی روی محصول حرکت می کنند؟
نحوه نمایش کالای خود را از دیدگاه مشتری بررسی کنید:. اغلب نقاط کانونی برای مشتریان بیش از حد زیاد است. همیشه نوع نمایش کالای خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که مشتریان به راحتی می توانند کالا ها را مشاهده کنند. به یاد داشته باشید، نقطه کانونی محصول، یک عنصر دیداری نیست که شما برای اضافه کردن به داستان استفاده می کنید. برای مثال اگر بخشی از مجموعه صندل خود را روی میز روی شن و ماسه گذاشتید، مطمئن شوید صندلها نقطه کانونی هستند و نه شن و ماسه.

3. داستان بگویید

چه چیزی برای مشتریان موجود است؟چه مزایایی دارد؟ به آنها بگوید. برای نشان دادن مزایای خرید محصول از علامتهای تبلیغاتی قدرتمندی استفاده کنید. به مشتریان .بگویید که چرا آنها به محصول نیاز دارند یا چگونه زندگی به دلیل این محصول آسان تر می شود. به یاد داشته باشید، شما نویسنده کتاب نیستید، بلکه یک توصیف کننده محصول هستید.با گفتن یک داستان، به مشتری کمک می کنید که محصول را بهتر درک کرده و تصمیم خریداش را فعال نماید.نمایش محصول خود فاقد کلامات است و نمی توانند حرف بزنند اما نشانه ها و علائم این ارتباط را برقرار می کنند

4. به مشتریان کالای بیشتری نشان دهید

یک نمایش کالای که به خوبی طراحی شده می تواند نظر مشتری را جلب و از یک آشفتگی درهم اجتناب کند. مشتریان اگر محصولات بیشتری را مشاهده کنند، بیشتر آنها را خرید می کنند.
استفاده خرده فروشان از چیدمان فروشگاهی مدور به جای سیستم چیدمان سنتی می تواند قدرتمند تر باشد زیرا کالاهای بیشتری را در معرض دید قرار می دهد.جایی که فروشگاه شما از چیدمان راهروی استفاده می کند.یک مرکزیت مرده در نمایش کالا ایجاد می کند که مشتری را از دیدن بهتر محصولات منع می نماید.با چیدمان درست تا جایی که ممکن است نمایش بیشتری از محصولات را ارائه نمایید .

5. از فضای خالی استفاده کنید.

درهمه ای فروشگاهای خرده فروشی فضاهایی وجود دارد که کم تر مورد استفاده قرار می گیرد.این بخش ها معمولا بین کالاها و سقف فروشگاهای خرده فروشی است.اگر این فضا ها خالی است باید از آن استفاده کنید.شما می توانید از این فضا برای چیزهای مختلف استفاده کنید مانند علائم در مورد محصولات،یا اطلاعات در مورد برند ها.همچنین شما می توانید طرح های گرافیکی از سبک زندگی را نمایش دهید که مشتریان در ایجاد ارتباط با محصول کمک می کند.برای مثال یک فروشگاه مبل می تواند تصویری از یک خانواده که را بر روی یک کاناپه نشسته نمایش دهد و آن احساسات گرم را به خریدارن منتقل نماید . با این کار یک سبک زندگی را به محصول ارتباط داده اید.پس این فضاها را فراموش نکنید.

این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان از سایت ( www.thebalance.com ) ترجمه و گردآوری‌شده است .
انتشار مطلب با ذکر منبع و نام مترجم پیام خرازیان و منبع سایت بلامانع است

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.