5 راه ارزان برای افزایش وفاداری مشتری رستوران
وفاداری مشتری بستگی به ارتباطات مؤثر و معنیداری دارد.امروزه حفظ مشتری یکی از اصول کسبوکار موفق است.البته ایجاد برنامههای وفاداری مشتری گاهی با هزینه و زمانی زیادی ایجاد میشود اما در ادامه از پنج راهنمایی برای افزایش وفاداری مشتری رستو.ران با بودجه کم را به شما معرفی میکنیم .
5 راه ارزان افزایش وفاداری مشتری رستوران
حضور فعال
با سادگی ، تو چشم بودن و فعال بودن در رستوران خود شروع کنید. این ویژگیها از برتریهای رستورانها کوچک از رستورانهای بزرگ است. بخش بزرگی از وفاداری مشتری در مورداحساس وابستگی اجتماعی به افراد یا فردی در پشت این کسبوکار است. هنگامیکه مشتریان میتوانند کار سختکوشانه شمارا ببینند، بلافاصله تحت تاثبر قرار میگیرند .اسامی مشتریها را بهطور منظم یاد بگیرید و به آنها بهصورت شخصی تبریک بگویید. یک مدیریت صمیمانه یک عامل اصلی برای بازگرداندن مشتریان است.
قدردانی
برنامههای وفاداری رسمی و تخفیفها میتواند گران باشد. حرکات تصادفی حسن نیت، از سوی دیگر، بازدهی بسیار بیشتری دارند. این امر مستلزم آن است که شما در مرحله اول مشتریان را دنبال کنید و بهطور مرتب حضور و توجه داشته باشید. یک نمونه آزمایشی ناهار روزانه. در روز تولد او یا یک اسپرسو مجانی برای یک مشتری وفادار است. این حرکات کوچک هزینه زیادی ندارند و یک اثر ماندگار را مشتری درنهایت دریافت میکنند.
در جامعه حضورداشته باشید
رستورانها در محیط اجتماعی فعالیت میکنند این موضوع وفاداری و فروش را افزایش خواهد داد
رستورانها یکی از چند نوع کسبوکار هستند که همواره بخشی از جامعه هستند. با استفاده از این ارتباط با محیط اطراف خود، از این مزیت استفاده کنید. برخی از ایدهها ممکن است؛
- یکشب صاحبان کسبوکار محلی را برای شناختن دیگران میزبانی کنید
- دعوت از هنرمندان محلی برای نمایش کار خود در فضای رستوران
- از یک موسیقیدان محلی دعوت کنید تا برنامهای را اجرا کنید
- همچنین به یاد داشته باشید که اعمال خوب، مشتریان مادامالعمر را جذب میکنند.
شبکه اجتماعی
شبکههای اجتماعی رایگان و آسان است .بررسی کنید که چگونه مشتریان خود را با صفحه خود تعامل میکنند.
اینستاگرام ارزش ویژهای دارد. مردمدوست دارند که غذای موردعلاقه خود را برچسبگذاری و به اشتراک بگذارند . با استفاده از این برنامه با کسبوکارهای محلی ارتباط برقرار کنند.. برخی از راهنماییهایی که من برای ارتقای وفاداری با شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و Pinterest آموختهام:
- بهروزرسانیهای منظم داشته باشید
- عکس حرفهای از ویژگیهای جدید ارسال کنید
- به نظرات مشتریان بهسرعت پاسخ دهید
توجه به پیشخدمتها
کارکنان شما بهترینهای مدیریت فروش شما هستند. آنها نهتنها با مشتریان در محل کار ارتباط برقرار میکنند بلکه در زمان آزاد هم کلمهای را در مورد شما پخش میکنند. شخصاً خود کارکنان را بشناسید و با کارکنان خود پیوند ایجاد کنید. این تنها یک مکالمه توجه و تقویت مثبت است. هنگامیکه احساس میکنند شخصاً به شما و رستوران شما متعهد هستند، با آنها روابط دوستانه برقرار کنید.
البته غذای خوب و خدمات عالی، بهترین راه برای حفظ مشتریان و افزایش وفاداری مشتری رستوران است. با توجه به این نکته، این مراحل میتواند به افزایش وفاداری مشتری به رستوران افزوده شود.
این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان ترجمه و گردآوریشده(www.restaurantengine.com) است .
انتشار مطلب با ذکر پیام خرازیان و آدرس سایت www.kharazian.ir بلامانع است
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.