ایزو 29993

ایزو 29993

ایزو 29993 ، خدمات یادگیری با کیفیت خارج از نظام رسمی آموزشی را از طریق تعیین عناصر مختلف را فراهم‌ می‌نماید.

ایزو 29993

نحوه ارائه خدمات یادگیری در طرحریزی و ارائه ممکن است بسته به ماهیت سازمان متفاوت باشد.

ارائه‌دهنده خدمات یادگیری می‌تواند یک سیستم مدیریت طراحی شده را برای حصول اطمینان از ارایه منسجم خدمت و انطباق با این سند پیاده‌سازی نماید.

این استاندارد  یکی از استانداردهای ایزو آموزش است که سازمان‌ها می‌توانند از آن بهره‌مند شوند که در ادامه کاربرد این استاندارد و ساختار ان تشریح شده است.

کاربرد استاندارد

این استاندارد برای خدمات یادگیری برای ارائه دهنده خدمات یادگیری که بخشی از سازمان باشد که در کنار محصولات، خدمت یادگیری را نیز عرضه می‌نماید بکار گرفته می‌شود.

یادگیری می‌تواند حضوری، تسهیل شده با کمک فناوری یا ترکیبی از هر دو باشد.

این استاندارد برای مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و دانشگاهی به عنوان بخشی از سیستم رسمی آموزشی کاربرد ندارد و فقط می‌تواند به عنوان ابزاری برای خود ارزشیابی و بازخورد بکار گرفته شود.

ساختار استاندارد

آخرین ویرایش استاندارد در سال 2017 منتشر شده است و این استاندارد از 14 بخش تشکیل شده است

  • 1-دامنه کاربرد
  • 2-مراجع اصلی
  • 3- اصطلاحات و تعاریف
  • 4- اطلاعات عمومی ارائه شده توسط سازمان ارائه ‌ذهنده خدمات یادگیری
  • 5-تدوین طرح پیشنهادی
  • 6- اطلاعات ارائه شده پیش از کسب خدمات یادگیری
  • 7- تحلیل نیازها
  • 8-طراحی خدمت یادگیری
  • 9-اطلاعات درباره خدمت یادگیری برای فراگیران ثبت نام شده یا حامیان آن‌ها
  • 10-ارائه خدمت
  • 1-10-کارکنان دخیل در ارائه خدمات یادگیری
  • 2-10-مواداولیه یادگیری
  • 3-10-محیط یادگیری
  • 11- تسهیلگرها
  • 12-ارزیابی یادگیری
  • 13-پایش و ارزشیابی خدمت یادگیری
  • 14-صورتحساب

این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان ترجمه شده است
انتشار مطلب با ذکر نام مترجم و آدرس سایت www.kharazian.ir بلامانع است.
منبع:
www.iso.org

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.