ویژگی های مشاور مدیریت حرفهای
اطلاع از ویژگی های مشاور مدیریت حرفهای به شما در انتخاب مشاور مدیریت یا مشاور شدن در آینده کمک مینماید
ویژگی های مشاور مدیریت
- ویژگی های کلیدی مشاور مدیریت تشریح شده و برای درک بهتر آنها مثالهایی نیز ارائه شده است.
تحلیل و استدلال قوی
- مشاور مدیریت باید توانایی تحلیل عمیق و کارآمد داشته باشد. آنها باید بتوانند اطلاعات را به شیوهای نظامند تجزیه وتحلیل نموده و با استدلال منطقی به ارائه راهکارهای کاربردی بپردازند.
دانش و تجربه
- مشاورمدیریت باید دانش و تجربه کافی در صنعتهای مختلف داشته باشد آنها باید درک عمیقی از اصول و مفاهیم مدیریت داشته باشند و توانایی ارائه راهکارهای مؤثر و مناسب برای مسائل سازمانی را داشته باشند.
مهارتهای ارتباطی
- مشاورباید توانایی ارتباط موثر با مدیران سازمان و اعضای کارگروههای مختلف را داشته باشند. آنها باید بتوانند به خوبی گوش کنند، ارتباط برقرار کنند و ایدهها و راهکارهای خود را به شیوه قابل فهم و درک ارائه دهند.
- آشنایی مشاو مدیریت با زبان بدن و اصول و فنون مذاکره نقش مهمی در تحقق اهداف پروزه خواهد داشت.
انتقادپذیری
- مشاور مدیریت باید توانایی پذیرش نقدها و پیشنهادهای سازنده را داشته باشند. آنها باید به نظرات دیگران را گوش کند و عملکرد خود را بهبود دهند.
برگزاری جلسات بازخورد و نقد با تیم مدیریت و کارکنان سازمان، فضایی را برای ابراز انتقادات و پیشنهادات ایجاد مینماید و به بهبود عملکرد و دستیابی به اهداف سازمان کمک مینماید.
انعطافپذیری و تطبیقپذیری
- مشاور مدیریت باید در مقابل چالشها و تغییرات مدیریتی انعطافپذیر باشند. آنها باید قدرت تطبیق و تغییر را داشته باشند.
تعهد
- مشاور حرفهای به به پروژه و مشتری بر اساس تعهدات فی مابین متعهد است. آنها به منظور دستیابی به نتایج مطلوب، برنامهریزی منظم و پیگیری فعال دارند.
مثال:
- تعهد مشاور مدیریت به انجام وظایف، رعایت زمانبندی، ارتباطات موثر با مدیران و دستیابی به نتایج مطلوب
حفظ محرمانگی
- حفظ اطلاعات و محرمانگی مشتریان و سازمانها ضروری است بدین منظور در طول مدت همکاری مشاور با سازمان و پس از پایان همکاری مشخص شده و در تعهدات فی مابین کارفرما و مشاور این موضوع تاکید میگردد.
- رعایت حفظ محرمانگی باعث ایجاد حس اعتماد به مشتریان شده و روابط طولانی مدت با مشتریان را تضمین مینماید..
مثال:
- مشاور مدیریت باید دسترسی به اطلاعات استراتژیک سازمانی، محدودیتها و قوانین حفظ محرمانگی را رعایت کند او عدم افشای اطلاعات به شخصهای غیرمجاز، استفاده ناصحیح از اطلاعات، یا استفاده از اطلاعات برای منافع شخصی خود را رعایت مینماید.
صداقت
- راهنمایهای صادقانه به مشتریان، ارائه اطلاعات و نظرات قابل اعتماد و دقیق را تضمین مینماید.
رفتار محترمانه
- رفتار محترمانه با مشتریان، کارکنان سازمان و دیگر ذینفعان با توجه موقعیت و فرهنگ آنها
رهبری و توانمندسازی
- مشاوران مدیریت باید توانایی رهبری و توانمندسازی افراد را داشته باشند آنها باید بتوانند افراد و تیمها را برای دستیابی به عملکرد بهتر به سمت اهداف مشترک هدایت نمایند.
مثال :
- مشاور مدیریت با انجام جلسات هماهنگی و تیمی، همکاری بین اعضای تیم را تسهیل نموده و برای توانمندسازی اعضای تیم و دستیابی به اهداف سازمانی آموزشهای لازم را برگزار مینماید.
قدرت تحمل فشار
- مشاوران مدیریت باید قدرت تحمل فشارها را داشته و در این شرایط به طور موثر عمل نماید توانایی مدیریت استرس برای مسائل پیش رو را داشته باشد.
مثال :
- مشاور مدیریت در زمینه بهبود عملکرد و مدیریت مالی خدمات مشاوره به سازمان ارائه مینماید و سازمان در موقعیت مالی نامساعدی قرار دارد
- مشاور تحت فشار قرار دارد تا بهبود عملکرد و مدیریت مالی را تضمین نماید
- در این شرایط، مشاور مدیریت باید قدرت تحمل فشار قوی داشته باشد تا با توجه به فشارها و محدودیتهای مالی سازمان، به طور خلاقانه و منطقی راهکارهایی را برای بهبود موقعیت ارائه دهد.
ممکن است اقداماتی نظیر کاهش هزینهها، تعدیل نیروی انسانی ناکارآمد، بهینهسازی فرآیندها، جلوگیری از تلفات مالی و جذب منابع مالی جدید را پیشنهاد نماید.
با توجه به این ویژگیها، مشاور مدیریت حرفهای را برای سازمان خود انتخاب نموده یا برای مشاور شدن برنامهریزی نمائید.
این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان گردآوری شده است.
انتشار مطلب با ذکر نام نویسنده و آدرس سایت www.kharazian.ir بلامانع است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.