دلایل مراجعه نکردن مجدد مشتریان به رستوران شما
ما در دوران مشتری مداری زندگی میکنیم به همین دلیل امروزه حفظ مشتریان برای موفقیت رستوران شما بسیار مهم است.یک تحقیق نشان میدهد که حداقل 3/1 از درآمد شما در رستوران از طریق مشتریان تکراری ایجاد میشود.
یک مطالعه دیگر از دانشگاه هاروارد نشان میدهد اگر شما مراجعهکنندگان تکراریتان را 5 درصد افزایش دهید ،این پتانسیل وجود دارد که سود شما بین 25 تا 125 درصد افزایش یابد.
مشتریان همیشگی برای پیشرفت کسبوکار شما بسیار مهم هستند. مدیران و کارکنان برای حفظ و افزایش تعداد این نوع مشتریان باید تلاش کنند.علاوه بر این نوع مشتریان را میتوان بهعنوان سفیر برند تجاری کسبوکار شما بهحساب آورد.اکنون با دانستن این موضوع که این مشتریان چقدر برای کسبوکار شما مهم هستند به بررسی دلایل مراجعه نکردن مجدد مشتریان به رشتوران شما می پردازیم.
دلایل مراجعه نکردن مجدد مشتریان به رستوران شما
1-سرویسدهی ضعیف
سرویسدهی بد یکی از دلایلی است که مشتریان رستوران شمارا ترک و دیگر برنمیگردند.ما در دوران مشتری مداری زندگی میکنیم برای همین هم باید به کارکنانمان آموزش دهیم که چگونه به مشتریان به درستترین شکل ممکن خدماترسانی کنند.موفقیت کسبوکار شما بستگی به خدماتدهی خوب شماست.
2-کیفیت غذای پایین
مشتریان از شما انتظار کیفیت خوب رادارند.این موضوع شامل تمام غذاها تا قهوه و نوشیدنیها میشود.اگر مشتریان از منوی غذای شما خوششان نیاید آنها برنمیگردند.اگر غذا سرد به دستشان برسد آنها برنمیگردند پس شما باید در نحوه تهیه و سرو غذا نظارت داشته باشید
3-منوی غذایی ضعیف
یکی از دلایلی که میتوان به بازنگشتن مشتریان اشاره کرد .نبود غذایی سالم یا به عبارتی غذای رژیمی و کمکالری در منوی رستوران شما است.بعضی از مشتریان به این نوع غذا علاقه دارند و شما بهعنوان مدیر با تمام سلایق و انتظارات مشتریان را در رستوران خود پیشبینی کنید.
4-رستوران کثیف
محیط رستوران شما از اهمیت ویژه برخورد است.اگر رستوران شما کثیف باشد مطمئن باشید که مشتریان زیادی را از دست میدهید. فراموش نکنید داشتن محیطی کثیف و نا پاکیزه یکی از بدترین اشتباهات رستورانها است.از مواردی که میتوان اشاره کرد به سرویس بهداشتی کثیف ، آشپزخانه به هم ریخته ،بوی بد محیط…
5-تبلیغات منفی
تبلیغات منفی میتواند گاهی وقتها اثرات بسیار بدی را بهجا بگذارد.اگر شما دیروز یک مشتری ناراضی را ازدستداده .حالا آمادهباشید زیرا قرار چیزهای زیادی را از دست بدهید.مشتری ناراضی تبلیغات منفی از رستوران شمارا شروع میکنند و این موضوع را هر جا و هر وقت که باشد بیان میکنند بنابراین مدیران رستورانها باید چهارچوب مشخصی برای رفع خواستههای مشتریان ناراضی ارائه دهند تا از این تبلیغات منفی جلوگیری شود.
6-فقدان مشوق
آیا مشتریان وفادار رستوران را میشناسید؟ آیا به مشتریان وفادار خود پاداش میدهید؟ آیا شما یک برنامه وفاداری دارید؟
این سوا لاتی است که باید از خودتان بپرسید.وفاداری چیزی است که اگر به وجود آمد باید آن را حفظ نمایید و مشتریان وفادار رستوران خود را شناسایی نموده و همیشه آنها را حمایت کنید.فراموش نکنید که این مشتریان میتواند تبلیغکننده برند تجاری شما باشند
کلام آخر
اکنونکه به شش دلیلی که مشتریان به رستوران شما نمیآیند نگاه کردیم، ، بیایید در مورد چگونگی جذب آن مشتریان به رستوران خود بازنگری کنید تا بتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید.شما باید برنامههای تبلیغاتی و وفاداری برای مشتریان داشته باشد ، روابط خود را با مشتریان صمیمیتر کنید تا در آنها حس آرامش دهد.مشوقها و تخفیفهای ویژهای برای مشتریانی که اولین بار است به رستوران شما آمدهاند اختصاص دهید .و در آخر به مشتریان شاکی توجه بیشتری کنید.
این مطلب توسط تیم مهندس پیام خرازیان تهیه شده است
انتشار مطلب با ذکر نام پیام خرازیان و آدرس سایت www.kharazian.ir بلامانع می باشد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.