فرآیند تحویل غذا

نکات فرآیند تحویل غذا

فرآیند تحویل  غذا در رستوران  نه‌تنها یک منبع درآمد جدید به سیستم مدیریت رستوران اضافه نموده‌اید، بلکه یک سطح از پیچیدگی جدید برای مدیریت رستوران را ایجاد نموده‌اید.

.فنّاوری و استراتژی مناسب در تحویل غذا به شما کمک می‌کند تا سودآوری رستوران را افزایش دهید. اما قبل از اینکه شما شروع به ارائه خدمات تحویل به مشتریان خود کنید، لازم است به یاد داشته باشید که اضافه کردن یک مؤلفه تحویل غذا، نیاز به تصمیمات و اقدامات عملیاتی هست.

سزار کونترو بنیان‌گذار شرکت تحویل غذا  فیت 2 گو( Fit2Go) اعتقاد دارد که تا سال 2020 حدود 70 درصد از ترافیک غذایی رستوران‌ها در خارج از رستوران‌ها خواهد بود. این‌یک روندی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. و این بدان معنا است که آینده این صنعت در حال تغییر و تحول به‌سوی روش‌ها و فرآیندهای جدید است.

در ادامه به بررسی برخی از نکات کاربردی فرآیند تحویل غذا  می‌پردازیم

انتخاب درست پیک‌های تحویل

رانندگان پیک‌های  تحویل  غذا نمایندگان و سفیران نام تجاری رستوران شما هستند. کارگرانی را استخدام کنید که خوب رفتار کرده و نگرش مثبت نسبت به مشتریان داشته باشند.

کارکنانی که پرخور هستند یا در انجام کارهای محوله تنبلی می‌کنند را استخدام نکنید!!!

فرایند تحویل غذا را مرتباً کنترل کنید

حتی بهترین سیستم تحویل غذا رستورانی نمی‌تواند خطاهای انسانی را تشخیص دهد. هنگامی‌که یک مشتری به‌طور پیش‌فرض غذا سفارش می‌دهد، ممکن است چند دقیقه طول بکشد آماده شود،

اما زمانی که یک سفارش اشتباه تحویل داده می‌شود، می‌تواند زمان زیادی طول بکشد تا این امر اصلاح شود  و حتی باعث نارضایتی مشتریان می‌شود. بنابراین مهم است که سفارش‌ها قبل از تحویل  و خروج از آشپزخانه با دقت کنترل شود (ازنظر نوع غذا-بسته بندی-تعداد…). بهتر است فردی را انتخاب کنید که دو بار سفارش‌ها چک کند، مخصوصاً در هنگام ساعت شلوغی…

فرایند سفارش‌ها را ساده کنید

سفارش اینترنتی غذا یک خدمت جدید است که از طریق لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند و به‌واسطه یک نرم‌افزار، وب‌سایت یا اپلیکیشن موبایل می‌توان به نشانی، منو، و هر اطلاعاتی از یک رستوران خاص در شهری خاص دسترسی پیدا کرد.نرم‌افزار مناسب می‌تواند جریان تحویل را تسهیل کند.

نرم‌افزاری  سفارش اینترنتی را انتخاب نمایید که بتوان به‌طور آسان از  آن استفاده کرد.و  فرایند سفارش را با ترجیحات مشتری ذخیره نمود و فراخوانی آخرین سفارش و گزینه‌های منوی جهت مانیتورینگ زمان تحویل را داشته باشد.

از دیگر ابزارها برای ساده‌سازی می‌توان به پرداخت در محل یا  COD (Cash On Delivery) اشاره نمود  که نوعی تراکنش مالی است که در آن هزینه محصول در زمان تحویل دریافت می‌گردد. نحوه پرداخت وجه می‌تواند به‌صورت نقدی یا با استفاده از کارت‌های اعتباری باشد.

آیا باید از شرکت‌های  تحویل غذای شخص ثالث استفاده کنم؟

صنعت رستوران به‌سرعت در حال تغییر است . بسیاری از ایده‌های این مدل  از شرکت‌های فنآورنه و بازاریابی مانند آمازون، PostMates، Eat24، ، Uber، DeliveryDudes و.. سرچشمه می‌گیرد0این شرکت‌ها به بازاریابی برای فروش غذا شما می‌پردازند اما با این تفاوت که مشتریان آن‌ها مشتریان شما نیستند و این شرکت‌ها عملاً شمارا وارد رقابت با دیگر رستوران‌ها می‌کنند.آن‌ها هزینه‌های تحویل را می‌پردازند. اما  پاسخ به سؤال  بستگی به تقاضای کسب‌وکار مواد غذایی شما برای تحویل، و همچنین زمان در دسترس شما در برنامه‌ریزی تحویل غذا دارد با توجه به منوی خود شما باید خودتان این فرآیند را انجام دهید با آن را برون‌سپاری کنید.

این مطلب با توجه به تجارب مهندس پیام خرازیان در سازمان های مختلف تهیه شده است
انتشار این مطلب با ذکر نام نویسنده  و آدرس سایت www.kharazian.ir بلامانع می باشد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.