ایزو 20000

استاندارد ایزو 20000 ، ISO 20000-1 استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت در حوزه خدمات IT می باشد آخرین ویرایش استاندارد ایزو 20000 در سال 2011 توسط سازمان ایزو منتشرشده است مجموعه ای ازالزامات استاندارد برای یک سیستم مدیریت خدمات IT فراهم می نماید.

ایزو 20000 ، استاندارد بهترین روش های بین المللی برای مدیریت خدمات IT می باشد ویرایش جدید ایزو 20000 در April 2011 منتشر شده است  ویرایش جدید به سایر استاندارد های مدیریتی ایزو 9001 و ایزو 27001 نزدیک شده و براحتی یکپارچه می گردد ایزو 20000 چرخه دمینگ را جهت بهبود مستمر پیگیری می نماید این استاندارد ایزو از  9 بخش تشکیل شده است .
گواهینامه مدیریت خدمات IT ، ایزو 20000 ، منجر به بهبود ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی مشتریان و بهبود مستمر می گردد .

استاندارد ایزو 20000 به سازمان ها در موضوعات زیر کمک می نماید :

اطمینان از اجرای اثربخش در ارائه خدمات IT
بهبود مستمر فرآیند ها
تمرکز بر هدایت مشتری

استاندارد ایزو 20000 ، در دو بخش تدوین شده است :
– استاندارد ISO/IEC 20000-1  – الزاماتی که باید اجراء گردد .
– استاندارد ISO /IEC 20000-2  – کد عملیاتی ، راهنمای چگونه باید جزییات بیشتر را اجراء نماییم.

 

مزایای پیاده سازی ایزو 20000 در سازمان :

کاهش حوادث و بهبود مدیریت حوادث
بهبود تصویر و اعتبار سازمان .
تصویب فرآیند یکپارچه ارائه خدمات فناوری اطلاعات IT
کاهش زمان پاسخ و زمان وقفه خدمات IT
بهبود مدیریت هزینه ها جهت صرفه جویی مالی
بهبود مستمر فرهنگ
درک بهتر از نقش ها و اهداف سازمان .
آگاهی از قوانین و رعایت آنها .
حمایت از شرکت ، دارایی ها ، ذینفعان و مدیران .
افزایش رضایتمندی مشتریان از مشتریان داخلی و یا خارجی .
ایجاد یک مزیت رقابتی .
نگهداری مشتریان از طریق افزایش رضایتمندی آنها .
ثبات در ارائه خدمات و محصولات .

این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان گردآوری شده است .
جهت درخواست مشاوره ایزو ، با تلفن های زیر تماس بگیرید یا درخواست خود را ایمیل نمایید
09123386349 – info@kharazian.ir

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.