اجزای فرهنگ کیفیت

عناصر فرهنگ کیفیت

عناصر فرهنگ کیفیت که برای موفقیت مستمر هر کسب‌وکاری ضروری است از رهبران سازمان شروع‌شده و رضایتمندی مشتریان و موفقیت کسب‌وکار را منجر می‌شود.

در ادامه عناصر فرهنگ کیفیت برای موفقیت هر کسب‌وکاری بیان‌شده است :

  • اساس هرگونه بهبود کیفیت، ایجاد “فرهنگ کیفیت” یا ذهنیت در درون سازمان و یکپارچه کردن آن در کل شرکت است.
  • یک فرهنگ کیفیت، بر ایجاد یک محیط کار سالم تمرکز دارد و منجر به رضایت مشتری می‌شود.
  • فرهنگ کیفیت از رهبری شروع می‌شود ،که پیامدهای سیستم‌ها را درک می‌کند و اعتقاد دارد که خدمت به مشتریان برای موفقیت ضروری است.

نتیجه این درک :

فرهنگی است که در آن محیط داخلی مثبت و مشتری‌های خشنود در کنار یکدیگر هستند.
فرهنگی است که به‌طور طبیعی بر بهبود مداوم فرآیندها تأکید نموده و نتیجه آن ایجاد یک محل کار سالم، مشتریان راضی و یک شرکت رو به رشد و سودآور است.

یک رویکرد موفق برای توسعه فرهنگ کیفیت در سازمان، تمرکز بر 5 عنصر اساسی فرهنگ کیفیت است:

1- ذهنیت “همه ما در این کار باهم هستیم” (شرکت، تأمین‌کنندگان و مشتریان).

شرکت تنها ساختمان، دارایی و کارمندان نیست بلکه مشتریان و تأمین‌کنندگان نیز وجود دارند. هدف این است که برای همه طرف‌ها به‌طور مداوم برد-برد ایجاد نماید.

2- ارتباطات باز و صادقانه حیاتی است.

یک روش مهم برای تشویق حقیقت‌گویی با ایجاد فرهنگی است که در آن کارکنان به یکدیگر گوش می‌دهند. این فرهنگی است که در آن ارتباط صریح و صادقانه برای بهترین عملکرد ضروری شناخته می‌شود.

3- اطلاعات در دسترس است.

دسترسی به اطلاعات در مرکز کارهایی است که انجام می‌دهیم. رهبران کسب‌وکار باید در مورد به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد اهداف استراتژیک شرکت با رویکرد باز عمل کنند زیرا این اطلاعات ،کاری را که ما در آینده انجام خواهیم داد و مهم‌تر از همه نحوه بهبود را مشخص می‌نماید.

4- تمرکز بر فرآیندها

همه باید از ذهنیت “مقصر دانستن شخص” فاصله بگیرند و رویکرد ” مقصر دانستن فرآیند و درست کردن آن” را برای حل مشکلات و بهبود پیش بگیرند.

5- هیچ موفقیت یا شکستی وجود ندارد، فقط از تجربیات یاد می‌گیریم.

یک بینش مهم این است که شکست و موفقیت همیشه در نقش داوری‌هایی هستند که پس از رخ دادن هر اتفاق شکل می‌گیرند. ما هرگز نمی‌توانیم با اطمینان پیش‌بینی کنیم که کاری که انجام می‌دهیم به موفقیت یا یک شکست(یا اشتباه) منجر می‌شود. ما می‌توانیم بر اساس تجربه فعلی، اطلاعات، درک ما و اتفاقاتی که رخ می‌دهد بهترین کاری را انجام دهیم.

سازمان ها با رعایت این عناصر فرهنگ کیفیت می توانند گام مهمی در راستای فرهنگ سازی کیفیت بر دارند.

این مطلب ، توسط پیام خرازیان ترجمه‌شده است .
انتشار مطلب با ذکر نام مترجم پیام خرازیان و آدرس سایت منبع بلامانع است

Processexcellencenetwork

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.