شرایط گارانتی

شرایط گارانتی

شرایط گارانتی به مشتریان برای رفع هرگونه مشکل یا عیب محصول توسط شرکت اطمینان می‌دهد که در این مطلب به برخی از نکات کاربردی در شرایط گارانتی ارائه شده است.

شرایط گارانتی

1-مدت زمان گارانتی

  • شرکت یا فروشنده باید مشخص کند که مدت زمان گارانتی برای محصول چقدر است. مدت زمان گارانتی ممکن است بر حسب روز، ماه، سال مشخص شود.
  • در صورتی که محصول و خدمات الزامات قانونی و مقرراتی داشته باشد حداقل مدت زمان گارانتی توسط نهادهای قانون‌گذار تعیین می‌گردد و شرکت می‌تواند مدت زمان بیشتری از الزامات، برای تعهدات گارانتی در نظر گیرد.

2-پوشش گارانتی

  • در شرایط گارانتی باید مشخص گردد چه اجزایی از محصول تحت پوشش گارانتی قرار می‌گیرند. شامل قطعات داخلی، قطعات الکترونیکی، نرم‌افزار و سایر اجزا محصول

3- شرایط استفاده از گارانتی

شرایط گارانتی مشخص می‌نماید که در صورت بروز خرابی یا مشکل در محصول، چه خدماتی از طرف تولید کننده یا فروشنده در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

  • برخی شرایط گارانتی ممکن است وابسته به انجام برخی اقدامات یا رعایت شرایط خاصی باشدممکن است نیاز به ثبت محصول در وب‌سایت، اجرای سرویس و نگهداری محصول به طور منظم توسط مصرف کننده داشته باشید تا بتوانید از خدمات گارانتی بهره‌مند شوید.
  • شرایط گارانتی باید به طور شفاف توسط شرکت ﻣﺸـﺨﺺ گردد.
  • به منظور بهره‌مندی مشتری از خدمات گارانتی ارائه ضمانتنامه و مدارک مورد نیاز برای استفاده از شرایط گارانتی نظیر فاکتور یا اطلاعاتی نظیر نام محصول و مدل، شماره سریال محصول، تاریخ خرید محصول ضروری است.
  • آموزش‌های ﻓﻨـﯽ و ﮐـﺎرﺑﺮدی بکارگیری محصول در ﺑﺪو ﺷﺮوع استفاده /نصب محصول از طریق آموزش حضوری یا محتوای آموزشی به مصرف کننده ارائه گردد.

4- شرایط عدم شمول گارانتی

شرایط خروج از گارانتی ممکن است بر اساس سیاست‌های هر شرکت و برند متفاوت باشد.

  • نمونه شرایط عدم شمول گارانتی:
  • آسیب‌های ناشی از استفاده نادرست محصول
  • تغییرات غیرمجاز در محصول
  • استفاده از محصول در محیط‌های نامناسب
  • تعمیر محصول توسط فرد غیرمجاز
  • خریداری محصول از فروشنده غیرمجاز
  • محصولی ﮐﻪ ﺷﻤﺎره ﺳﺮﯾﺎل آن ﺣﺬف/ﻣﺨﺪوش/ﻧﺎﺧﻮاﻧﺎ باشد
  • اتمام مدت گارانتی محصول

5- ارتباط با خدمات پس از فروش

  • شرکت باید شماره تماس یا اطلاعات پستی خدمات پس از فروش (واﺳﻂ ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺲ از ﻓﺮوش/ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽ ﻣﺠـﺎز) را در شرایط گارانتی ذکر نماید

به منظور ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت به مشتری، شفاف‌سازی شرایط گارانتی در زمان عقد قرارداد با مشتری ضروری است.

این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان تهیه شده است.

انتشار مطلب با ذکر نام نویسنده و آدرس سایت www.kharazian.ir بلامانع است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.