ایزو ۲۰۰۰۰

استاندارد ایزو ۲۰۰۰۰ ، ISO 20000-1 استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت در حوزه خدمات IT می باشد آخرین ویرایش استاندارد ایزو ۲۰۰۰۰ در سال ۲۰۱۱ توسط سازمان ایزو منتشرشده است مجموعه ای ازالزامات استاندارد برای یک سیستم مدیریت خدمات IT فراهم می نماید.

ایزو ۲۰۰۰۰ ، استاندارد بهترین روش های بین المللی برای مدیریت خدمات IT می باشد ویرایش جدید ایزو ۲۰۰۰۰ در April 2011 منتشر شده است  ویرایش جدید به سایر استاندارد های مدیریتی ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۲۷۰۰۱ نزدیک شده و براحتی یکپارچه می گردد ایزو ۲۰۰۰۰ چرخه دمینگ را جهت بهبود مستمر پیگیری می نماید این استاندارد ایزو از  ۹ بخش تشکیل شده است .
گواهینامه مدیریت خدمات IT ، ایزو ۲۰۰۰۰ ، منجر به بهبود ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی مشتریان و بهبود مستمر می گردد .

استاندارد ایزو ۲۰۰۰۰ به سازمان ها در موضوعات زیر کمک می نماید :

اطمینان از اجرای اثربخش در ارائه خدمات IT
بهبود مستمر فرآیند ها
تمرکز بر هدایت مشتری

استاندارد ایزو ۲۰۰۰۰ ، در دو بخش تدوین شده است :
– استاندارد ISO/IEC 20000-1  – الزاماتی که باید اجراء گردد .
– استاندارد ISO /IEC 20000-2  – کد عملیاتی ، راهنمای چگونه باید جزییات بیشتر را اجراء نماییم.

 

مزایای پیاده سازی ایزو ۲۰۰۰۰ در سازمان :

کاهش حوادث و بهبود مدیریت حوادث
بهبود تصویر و اعتبار سازمان .
تصویب فرآیند یکپارچه ارائه خدمات فناوری اطلاعات IT
کاهش زمان پاسخ و زمان وقفه خدمات IT
بهبود مدیریت هزینه ها جهت صرفه جویی مالی
بهبود مستمر فرهنگ
درک بهتر از نقش ها و اهداف سازمان .
آگاهی از قوانین و رعایت آنها .
حمایت از شرکت ، دارایی ها ، ذینفعان و مدیران .
افزایش رضایتمندی مشتریان از مشتریان داخلی و یا خارجی .
ایجاد یک مزیت رقابتی .
نگهداری مشتریان از طریق افزایش رضایتمندی آنها .
ثبات در ارائه خدمات و محصولات .

این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان گردآوری شده است .
جهت درخواست مشاوره ایزو ، با تلفن های زیر تماس بگیرید یا درخواست خود را ایمیل نمایید
۰۹۱۲۳۳۸۶۳۴۹ – info@kharazian.ir

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.