نقشه فرآیند تعمیرگاه
تدوین نقشه فرآیند تعمیرگاه و نحوه شناسایی فرآیندها در تعمیرگاه مجاز در این مطلب بهصورت خلاصه آماده است .
با توجه به اینکه کارکنان تعمیرگاههای مجاز خدمات پس از فروش خودرو ، دائماً در تعامل با مشتریان میباشند طراحی سیستم مدیریتی متناسب با این سازمان و شناسایی فرآیندها از اهمیت ویژهای برخوردار میباشد
مهندس پیام خرازیان باتجربه زیاد در استقرار سیستمهای مدیریتی در نمایندگیهای مجاز خدمات پس از فروش خودرو هیوندایی ، کیا موتورز ، کرمان موتور ( اکثر این نمایندگیها دارای پذیرش بالا بودهاند) فرآیندهای موردنیاز در تعمیرگاه مجاز خدمات پس از فروش را به شرح زیر پیشنهاد میدهد.
لازم به ذکر است با توجه اندازه نمایندگی ، تعداد کارکنان و پذیرش روزانه این فرایندها میتوانند تغییر داده شود نمونه نقشه فرآیند تعمیرگاه در زیر آمده است.
فرآیند مدیریت
هدف از این فرآیند طرحزیزی سیستم مدیریت کیفیت و اهداف سازمان و تأمین منابع موردنیاز جهت استقرار اثربخش سیستم مدیریتی میباشد.
فرآیند بهبود مستمر
هدف از این فرآیند بهبود مستمر سیستم مدیریتی و فرآیندهای آن از طریق نتایج ممیزی داخلی و خارجی ، اقدام اصلاحی و پیشگیرانه و تحلیل دادههای مرتبط با سازمان میباشد.
فرآیند پذیرش
دریافت خواستههای مشتریان و امکانسنجی درخواست مشتریان قبل از ایجاد تعهد به مشتری و تعیین زمان تحویل و قیمت برآوردی
فرآیند انبار قطعات
فرآیند خدمات پس از فروش – تعمیرگاه
برنامهریزی جهت ارائه خدمات پس از فروش خودرو به مشتری بر اساس خواستههای مشتری و الزامات شرکت مادر
امداد خودرو
ارائه خدمات امداد درزمان توافقی با مشتریان بر اساس نوع خدمات تعمیراتی درخواستی
فروش قطعات
فروش مستقیم قطعات بر اساس سفارش درخواست قطعات مشتریان
فروش خودرو
ثبت سفارش فروش خودروبر اساس درخواست مشتریان و هماهنگی جهت تحویل خودرو به مشتریان بر اساس زمان تحویل شرکت مادر
فرآیند ترخیص
صدور صورتحساب ارائه خدمات پس از فروش یا فروش قطعات و تحویل خودرو / قطعات درخواستی به مشتریان
فرآیند کنترل مدارک و سوابق
تحت کنترل قرار دادن مستندات سیستم مدیریت کیفیت و مستندات با منشأ برونسازمانی و حفظ و نگهداری سوابق سیستم مدیریتی
فرآیند خرید
تأمین بهموقع قطعات موردنیاز بر اساس سفارش خرید مطابق با اطلاعات خرید
فرآیند نگهداری و تعمیرات
تعیین سرویس و نگهداری تجهیزات و دستگاه و انجام سرویس دورهای بهموقع تجهیزات ، تعمیر تجهیزات در کمترین زمان در صورت خرابی تجهیز
فرآیند انبار قطعات
نگهداری و محافظت قطعات و کنترل موجودی قطعات
فرآیند آموزش کارکنان
هدف این فرآیند برنامهریزی و اجرای آموزشهای موردنیاز نیروهای انسانی و بررسی اثربخشی آموزشهای برگزارشده است
فرآیند مدیریت ارتباط با مشتری
هدف این فرآیند نظرسنجی از مشتریان بهصورت دورهای و رسیدگی به موقع به شکایت مشتریان میباشد.
فرآیندهای اصلی در نمایندگی مجاز خودرو ، فرآیند خدمات پس از فروش ، فرآیند پذیرش ، فرآیند ترخیص ، امداد خودرو , فرآیند فروش قطعات و فروش خودرو میباشد .
این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان تهیهشده است.
انتشار مطلب با ذکر نام پیام خرازیان و آدرس سایت www.kharazian.ir بلامانع است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.