ارزیابی فروشنده

ارزیابی فروشنده بر اساس معیارهای مشخص شده سازمان می تواند در رشد و ارتقا فرونشدگان کمک فراوانی نماید.
سازمان هایی که با فروشنده یا عاملین فروش در ارتباط می باشند باید سیستمی را جهت شناسایی و ارزیابی فروشنده داشته باشند.
سازمان های که سیستم مدیریتی را استقرار می دهند در صورتی که عاملین فروش داشته باشند باید عاملین فروش شناسایی ، ارزیابی اولیه و ارزیابی شوند در این مطلب نمونه مستندات و فرم ها مورد نیاز جهت این منظور به صورت اجمالی تشریح می شود.

فرم های مرتبط با سیستم ارزیابی فروشنده می تواند موراد زیر باشد :
شناسنامه فروشنده
مشخصات فروشنده و اطلاعات کلی فروشنده شامل اطلاعات محل فروش ، شماره تماس در این فرم مشخص می شود.
ارزیابی فروشنده
معیارهای ارزیابی اولیه فروشنده در این فرم مشخص می شود
ارزیابی عملکرد فروشنده
معیارهای ارزیابی عملکرد فروشنده شامل عملکرد مالی و خرید فروشنده و نحوه پرداخت و … در این فرم مشخص می‌شود این ارزیابی می‌تواند بنا به صلاحدید سازمان صورت فصلی یا شش‌ماهه باشد.

این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان تهیه‌شده است.
انتشار مطلب با ذکر نام پیام خرازیان و آدرس سایت www.kharazian.ir بلامانع می‌باشد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.