ایزو 10018
ایزو 10018 ، راهنمایی مشارکت کارکنان در سیستم مدیریت یک سازمان ارایه میدهد آخرین ویرایش این استاندارد در سال 2020 منتشر شده است.
ایزو 10018
این سند راهنماییهایی را برای چگونگی ایجاد تغییرات مهم، در سطح مشارکت کارکنان در تعامل با کیفیت درون سازمانها به نفع ذینفعان ارایه مینماید
تاریخچه
ویرایش دوم این استاندارد از نظر فنی اصلاح شده و تغییرات اصلی در مقایسه با ویرایش 2012 بشرح ذیل است:
- دخیل نمودن کارکنان به مشارکت کارکنان تغییر یافته است
- بخش کوچکتری به صلاحیت اختصاص یافته است بدلیل اینکه به استاندارد ISO 10015 منتقل شده است.
- بندهای مختلفی به استاندارد ISO 9001:2015 مرتبط شده است.
مفاهیم پایه
مفاهیم زیر در کلیه بندهای 4 تا 9 مورد بررسی قرار میگیرد:
- الف) ملاحظات
- ب)ارتباط با ایزو 9001 و سایر استانداردهای و سیستمهای مدیریت
- ج)مراحل اقدام بالقوه
- د) مزایای بالقوه
بندهای راهنمای ایزو 10018
1-دامنه
2-مرجع قانونی
3-اصطلاحات و تعاریف
4-بستر سازمان و فرهنگ کیفیت
- 1-4-ملاحظات
- 2-4-ارتباط با ایزو 9001 و سایر استانداردها و سیستم های مدیریت کیفیت
- 3-4-مراحل اقدام ممکن
- 4-4-مزایای بالقوه
5-رهبری
- 1-5-ملاحظات
- 2-5- ارتباط با ایزو 9001 و سایر استانداردها و سیستمهای مدیریت کیفیت
- 3-5-مراحل اقدام ممکن
- 4-5-مزایای بالقوه
6- طرحریزی و استراتژی
- 1-6-ملاحظات
- 2-6-ارتباط با ایزو 9001 و سایر استانداردها و سیستمهای مدیریت کیفیت
- 3-6-مراحل اقدام ممکن
- 4-6-مزایای بالقوه
7-دانش و آگاهی
- 1-7- ملاحظات
- 2-7-ارتباط با ایزو 9001 و سایر استانداردها و سیستمهای مدیریت کیفیت
- 3-7-مراحل اقدام ممکن
- 4-7-مزایای بالقوه
8- صلاحیت
- 1-8- ملاحظات
- 2-8-ارتباط با ایزو 9001 و سایر استانداردها و سیستمهای مدیریت کیفیت
- 3-8-مراحل اقدام ممکن
- 4-8-مزایای بالقوه
9- بهبود
- 1-9-ملاحظات
- 2-9-ارتباط با ایزو 9001 و سایر استانداردها و سیستمهای مدیریت کیفیت
- 3-9-مراحل اقدام ممکن
- 4-9-مزایای بالقوه
این مطلب توسط پیام خرازیان تهیه شده است
انتشار مطلب با ذکر نام پیام خرازیان و آدرس سایت www.kharazian.ir بلامانع است
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.