امتیازدهی بالدریج

امتیازدهی بالدریج

امتیازدهی بالدریج در دو بخش فرآیند(معیار 1 تا 6) و نتایج(معیار 7) بر اساس ابعاد مختلف صورت می‌گیرد در بخش فرآیند با ADLI و در بخش نتایج با leTCI انجام می‌شود.

مدل امتیازدهی مالکوم بالدریج به سازمان‌ها کمک می‌نماید تا امتیازدهی به هر یک از معیارهای مدل مالکوم بالدریج بر اساس عوامل خاص صورت گیرد.

تشریح عوامل امتیازدهی بالدریج مرتبط با فرآیندها ( معیار 1 تا 6)

فرآیندها در دستیابی به الزامات معیار 1 تا 6 مدل مالکوم بالدریج است 4 عامل برای ارزیابی فرآیندها به کارگرفته می‌شود:

A : Approach – رویکرد شامل :

  • روش‌های به کار گرفته‌شده برای انجام فرآیندها
  • تناسب روش‌ها با هر یک از موضوعات و محیط اجرای شما .
  • اثربخشی به‌کارگیری روش‌ها و .
  • درجه ‌ای که این رویکرد بر اساس داده و اطلاعات قابل اعتماد تکرار می‌شود.

D: Deployment – جاری‌سازی

  • رویکرد به‌کارگرفته‌شده به الزاماتی که مناسب و مهم برای سازمان است اشاره می‌نماید.
  • رویکرد به‌کارگرفته‌شده سازگار است
  • رویکرد با کار تمام واحدها تناسب دارد.

L: Learining – یادگیری

  • اصلاح رویکرد تعریف شده بر اساس چرخه‌های ارزیابی و بهبود
  • ترغیب تغییر اساسی در رویکرد بر اساس نوآوری
  • به‌اشتراک‌گذاری اصلاحات و نوآوری‌ها در اترابط با واحدهای کاری و فرآیندهای سازمان

I: Integration یکپارچگی

  • رویکرد شما با نیازهای سازمانی مشخص‌شده و سایر آیتم‌های فرآیندها و مشخصات سازمانی همسو است .
  • مقیاس‌ها،اطلاعات و بهبود سیستم‌ها ، تکمیل کننده فرآیندها و واحدهای کاری است .
  • برنامه‌ها،فرآیندها،نتایج،تحلیل‌ها،یادگیری و اقدامات در راستای فرآیندها و واحدهای کاری برای پشتیبانی از اهداف کلان سازمانی ، هماهنگ هستند.

تشریح عوامل امتیازدهی بالدریج مرتبط با نتایج ( معیار 7)

  • نتایج خروجی ها و نتایج سازمان در دستیابی به الزامات بخش 7 مدل مالکوم بالدریج است 4 عامل برای ارزیابی نتایج به کار گرفته می‌شود:

L: Levels سطوح

  • عمکرد فعلی شما یک مقیاس اندازه‌گیری معنی‌دار است.

T : Trends – روندها

  • نرخ بهبود عملکرد یا عملکرد خوب مستمر
  • وسعت نتایج عملکرد شما( یعنی میزان استقرار)

C: Comparisons – مقایسه‌ها

  • عملکرد شما نسبت به سایرین،سازمان‌های مناسب، نظیر رقبا یا سازمان‌هایی شبیه به شما.
  • عملکرد شما نسبت به الگوها یا رهبران صنعت

I: Integration : یکپارچگی

  • نتایج شما به مشتریان مهم اشاره نماید ( اغلب به‌صورت بخش بندی شده)،محصول،بازار،فرآیند و برنامه اقدام الزامات عملکردی مشخص شده در مشخصات سازمانی و آیتم‌های فرآیند
  • نتایج شما شامل شاخص های معتبر عملکرد آتی
  • نتایج شما برای پشتیبانی از فرآیندها و واحدهای کاری هماهنگ هستند

این مطلب ، توسط پیام خرازیان گردآوری‌شده است .

انتشار مطلب با ذکر نام مترجم پیام خرازیان و آدرس سایت www.kharazian.ir بلامانع است

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.