ایزو 9001 مرکز درمانی

پیاده سازی ایزو 9001 مرکز درمانی

پیاده سازی ایزو 9001 مرکز درمانی می‌تواند منجر به بهبود کیفیت ارائه خدمات درمانی و افزایش رضایتمندی مشتریان گردد در ادامه مراحل استقرار سیستم مدیریت کیفیت در مرکز درمانی تشریح شده است.

پیاده سازی ایزو 9001 مرکز درمانی

  • استقرار سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 در یک مرکز خدمات درمانی نیازمند برنامه‌ریزی و اجرای هر یک مراحل زیر است.
  • با توحه به اینکه فعالیت کارکنان این مرکز در ارتباط مستقیم با بیماران و مشتریان است اجرایی نمودن سیستم مدیریت در این مراکز بسیار سخت تر از سایر سازمان‌ها نظیر شرکت‌های تولیدی است.

مراحل استقرار ایزو  9001 مرکز درمانی

1- طرحریزی

1-1- ارزیابی شناخت وضعیت موجود
  • وضعیت موجود مرکز درمانی بر اساس الزامات سیستم مدیریت کیفیت بررسی می‌گردد و گزارشی از قادامات مورد نیاز مشخص می‌گردد.
2-1-تدوین برنامه زمان بندی
  • برنامه‌ زمان بندی جهت استقرار سیستم مدیریت کیفیت در مرکز درمانی تدوین می‌گردد.
3-1-طرحریزی مستندات
  • مستندات مورد نیاز شامل روش اجرایی، فرآیندها، دستورالعمل‌ها و فرم‌ها و … متناسب با مرکز درمانی تدوین می‌گردد.

2- اجرای مستندات

مستندات طرحریزی شده توسط مسئولین فرآیندها اجرا می‌گردد.

  • با توجه به اینکه اکثر مراکز درمانی از نرم‌افزار برای ارائه خدمات به مشتریان استفاده می‌نمایند بسیاری از اطلاعات مرتبط با سیستم مدیریتی ممکن است در قالب اطلاعاتی در داخل نرم‌افزار ثبت گردد.

3-نظارت بر اجرا

1-3-نظارت مستمر
  • نظات بر اجرای سیستم مدیریت به طور مستمر توسط مسئولین مشخص شده صورت می‌گیرد و در صورت نیاز مستندات بازنگری می‌گردد.
2-3-ممیزی داخلی
  • ممیزی داخلی سیستم مدیریت کیفیت مرکز درمانی توسط افراد آموزش دیده صورت می‌گیرد.

4- ممیزی خارجی

  • به منظور اطمینان از اثربخشی سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 و اثبات انطباق با این الزامات، می‌توان ممیزی خارجی توسط شرکت گواهی دهنده سیستم مدیریت را برنامه‌ریزی و اجرا نمود.

مزایا استقرا ایزو در مرکز درمانی

  • بهبود کیفیت خدمات
  • ارتقا سطح اعتماد بیماران
  • بهبود عملکرد مرکز درمانی
  • افزایش رضایتمندی مشتری
  • رقابت‌پذیری

مراحل فوق راهنمای کلی برای استقرار سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 در مرکز خدمات درمانی است برای استقرار موفقیت‌آمیز، بهتر است با مشاوران و کارشناسان مجرب در زمینه استاندارد کیفیت همکاری کنید تا بهترین راهبردها و روش‌ها را برای مراکز خدمات درمانی خود انتخاب کنید.

این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان تهیه شده است.
انتشار مطلب با ذکر نام نویسنده و آدرس سایت www.kharazian.ir بلامانع است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.