پیاده سازی ایزو 9001 شرکت پخش

پیاده سازی ایزو 9001 شرکت پخش می‌تواند منجر به افزایش رضایتمندی مشتریان، فروش محصولات و توسعه بازار گردد.

پیاده سازی ایزو 9001 شرکت پخش

مهم‌ترین دلایل اخذ ایزو در شرکت پخش

  • ایجاد نظم با تعیین روال‌ها در جهت ارائه خدمات با کیفیت و مستمر به مشتریان
  • حفظ و نگهداشت مشتریان فعلی
  • توسعه سبد محصولات متناسب با تقاضای بازار

ایزو 9001 شرکت پخش

جهت پیاده سازی ایزو 9001 در شرکت پخش باید موضوعات زیر رعایت شود:

  • سیستم مدیریتی ایزو 9001 بر اساس جلسات برگزار شده با مدیران شرکت طرحریزی و اجرا گردد.
  • بکاگیری روال‌ها و گرد‌ش‌های اطلاعاتی تعریف شده در نرم‌افزار‌های مورد استفاده شرکت

مزایای استقرار سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 در شرکت پخش

  • اندازه‌گیری میزان رضایتمندی مشتریان و بهبود آن.
  • بهبود در ارائه خدمات توزیع و تحویل به موقع به مشتریان.
  • بهبود شاخص‌های وصول مطالبات از مشتریان.
  • مانیتورینگ عملکرد شرکت پخش بر اساس شاخص‌های تعیین شده.
  • می‌خواهم گواهینامه ایزو تقلبی را مشاهده کنم

قدم‌های پیاده‌سازی ایزو 9001 در شرکت بازرگانی

1- شناخت وضعیت موجود

به‌منظور شناخت وضعیت موجود بر اساس ایزو 9001 در شرکت پخش مشاور می‌بایستی جلساتی را با مسئولین و مدیریت ارشد برگزار نماید.
گزارش وضعیت موجود شرکت نقشه راه استقرار سیستم مدیریت را مشخص می‌نماید.

2- مستندسازی سیستم

در مرحله مستندسازی با مدیران و مسئولین فرآیندها مصاحبه شده و  فرآیندهای شرکت شناسایی می‌شود فرآیندهای شرکت پخش می‌تواند شامل فرآیندهای زیر باشد:

  • فرآیند مدیریت
  • فرآیند فروش
  • فرآیند بازاریابی
  • فرآیند برنامه‌ریزی
  • فرآیند انبار
  • فرآیند تضمین کیفیت (شامل موضوعات کنترل مدارک، کنترل سوابق، ممیزی داخلی، بهبود مستمر و …)
  • فرآیند تامین محصول
  • فرآیند توزیع محصول
  • فرآیند ارتباط با مشتری CRM
  • فرآیند نگهداری و تعمیرات تجهیزات (شامل خودرو حمل و نقل، تجهیزات سرمایش و گرمایش، تجهیزات حمل‌ونقل و رایانه ها)
  • فرآیند منابع انسانی ( آموزش ، جذب و استخدام و …)
  • فرآیند مالی ( نظیر وصول مطالبات)

توالی و تعامل بین فرآیندهای شناسایی‌شده و شاخص‌های آن‌ها مشخص می‌گردد.
برخی از شرکت‌های پخش ممکن است از خودروهای اجاره‌ای استفاده می‌نمایند.
برای هر یک از فرآیندها توالی و تعامل، شاخص‌ها و گردش اطلاعاتی مشخص می‌گردد.

سایر مستندات مورد نیاز ( نظیر فرم‌ها، روش‌های اجرایی مورد نیاز و …) برای استقرار سیستم مدیریت کیفیت در این مرحله تدوین می‌گردد.

3- نظارت بر پیاده سازی ایزو 9001

هر یک از مستندات پس از تصویب توسط مدیر ارشد، اجرا می‌شود و تیم مشاور یا واحد تضمین کیفیت یا سیستم‌ها و روش‌ها بر اجرای مستندات نظارت می‌نماید.

4- ممیزی داخلی

ممیزی داخلی توسط کارکنان آموزش‌دیده در دوره‌های زمانی برنامه‌ریزی شده اجرا می‌گردد و عدم‌انطباق‌های ممیزی پیگیری و برطرف می‌گردد.

5- ممیزی خارجی ایزو 9001

پس از انجام ممیزی داخلی و رفع عدم انطباق های شناسایی شده، هماهنگی با شرکت گواهی دهنده خارجی جهت ممیزی خارجی انجام می‌گردد.

این مقاله توسط مهندس پیام خرازیان تهیه‌شده است.
انتشار مطلب با ذکر نام نویسنده پیام خرازیان و آدرس سایت www.kharazian.ir بلامانع می‌باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.