تیم چند تخصصی CFT

تیم چند تخصصی CFT چیست

تیم چند تخصصی CFT  با حضور اعضایی از واحدهای مختلف سازمان و سایر ذی‌نفعان به دستیابی به اهداف سازمانی کمک چشم‌گیری می‌نماید مهارت‌ها و وظایف ایت تیم در ادامه آمده است.

تیم چند تخصصی CFT

CFT چیست

  • یک گروه کاری است که اعضای آن از تخصص‌های مختلفی همچون کیفیت، مهندسی، فنی، بازاریابی، مالی، مشاورین و …تشکیل شده‌اند
  • هدف اصلی این تیم یافتن راه‌حل‌های بهتر و افزایش کیفیت کار در حوزه‌های مختلف است در صنایع خودروسازی نیز بر اساس الزامات جهت طرحریزی پیشاپیش کیفیت محصول، CFT تشکیل می‌گردد.

مهارت‌های اعضای CFT

  • با توجه به اینکه اعضای CFT افراد مختلف سازمان می‌باشد مهارت‌های اعضای تیم یکسان نیست و برخی از مهارت‌های عمومی اشاره شده است.
  • یکی از رویکردها این است که اعضای تیم به صورت تمام وقت برای اهداف مشخص شده اختصاص داده شوند و در پایان به وظایف روزمره خود بازگردند. و رویکرد دیگر فعالیت در CFT به صورت پاره وقت در کنار انجام فعالیت‌های روزانه است.
  • مدیریت زمان
  • حل مساله
  • مهارت‌های ارتباطی
  • دانش تخصصی مرتبط

برگزاری CFT به بهبود مهارت‌های اعضای تیم نیز کمک می‌نماید.

ابزارهای مورد استفاده

به منظور اثربخش نمودن CFT بهتر است متناسب با سازمان از ابزارهایی استفاده شود.

  • بکارگیری نقشه ذهنی
  • بکارگیری فیلپ چارت در جلسات
  • مدیریت فعالیت‌ها از طریق فناوری نظیر Trello

وظایف تیم

مشارکت و هماهنگی بین اعضای تیم

  • اعضای تیم‌ CFT برای دستیابی به اهداف پروژه و نتیجه مطلوب با هم همکاری و مشارکت فعالانه می‌نمایند.

ارتباط با مشتری

  • متناسب با اهداف CFT ، اعضای تیم CFT می‌تواند مسئول برقراری ارتباط با مشتریان و تضمین رضایت آن‌ها از پروژه است که در صنعت خودروسازی جهت تکوین مستندات فنی محصول با مشتری به صورت مستمر ارتباط برقرار می‌شود.

تحلیل و بررسی مسئله

  • شناسایی مشکلات و چالش‌های موجود در پروژه یا فعالیت و تحلیل و بررسی آن‌ها.

بهبود فرآیندها، محصولات و عملکردها

  • اتصمیم‌گیری لازم جهت بهبود محصولات، خدمات و عملکردها

راهکارهای مناسب

  • تدوین راه حل‌های مناسب برای مسائل و چالش‌های شناسایی شده

مانیتورینگ و ارزیابی

  • ارزیابی و مانیتورینگ پیشرفت پروژه و یا فعالیت‌های تیم.

مدیریت تغییرات

  • در صورت نیاز به تغییراتی در دستیابی به اهداف مشخص شده در طی برگزاری جلسات این تغییرات مدیریت می‌شود.

ارائه گزارش

ارائه گزارش به مدیرارشد در خصوص پیشرفت پروژه و یا فعالیت‌های خود.

این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان تهیه شده است.
انتشار مطلب با نام نویسنده و ادرس سایت بلامانع است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.