نگهداری و تعمیرات در ایزو 9001

سیستم نگهداری و تعمیرات در ایزو 9001 الزام شده است و سازمان‌ها به‌منظور برآورده سازی الزامات استاندارد ایزو 9001  مستنداتی را  برای نگهداری و تعمیرات تدوین  و اجراء نمایند.
این مطلب سعی شده است تا نگهداری و تعمیرات در ایزو 9001 و حداقل مستندات موردنیاز را تشریح نماید. ادامه مطلب

اهداف کیفیت نمایندگی خودرو

اهداف کیفیت قابل اندازه‌گیری در راستای خط‌ مشی کیفیت در تمامی سطوح وبخش های سازمان مطابق استاندارد ایزو 9001 توسط مدیریت ارشد مشخص می‌شود

در مثال فوق هر یک از اهداف داری ویژگی مشخص‌شده بوده و مسئول انجام هدف و مدت‌زمان تحقق اهداف نیز مشخص‌شده است. ادامه مطلب

چک لیست ممیزی ایزو 9001

چک لیست ممیزی ایزو 9001 ، راهنمای ممیز در فرآیند ممیزی سیستم‌های مدیریت می‌باشد. چک لیست ممیزی ایزو 9001 بر مبنای معیارهای ممیزی (آخرین ویرایش استاندارد ایزو 9001 ، روش‌های اجرایی، دستورالعمل، فرم‌ها، الزامات قانونی) توسط تیم ممیزی قبل از ممیزی داخلی آماده سازی می‌شود.
ممیزين خارجی (ممیزی شخص ثالث) بر مبنای چک لیست ممیزی ایزو تهیه شده توسط شرکت گواهی دهنده ایزو ، ممیزی خارجی را انجام می‌دهند.

ادامه مطلب

نمونه خط مشی کیفیت

خط‌ مشی کیفیت، یکی از مدارک سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ می‌باشد که سیاست‌های کلی مدیریت ارشد در خصوص کیفیت را بیان می‌نماید.

جهت نگارش خط مشی کیفیت متناسب با سازمان باید با مدیریت ارشد جلساتی برگزار شود و دیدگاه وی در خصوص سیاست‌های مرتبط با کیفیت بررسی شود.

متاسفانه در ایران بسیاری از خط مشی‌های کیفیت از هم کپی‌برداری شده و مورداستفاده قرار می‌گیرند.

نکات مهم در تدوین خظ مشی کیفیت در مطلب نگارش خط مشی کیفیت تشریح شده است . بمنظور درک بهتر نکات ارائه شده در تدوین خط مشی کیفیت چند نمونه خط مشی کیفیت سازمان‌ها ارائه‌شده است . ادامه مطلب