تحلیل SWOT

تحلیل SWOT ابزاری مؤثر برای شناسایی شرایط محیطی و توانایی‌هایی درون‌سازمانی می‌باشد این ابزار در تدوین استراتژی‌های سازمان و Business Plan مورداستفاده قرار می‌گیرد.
در ویرایش جدید استاندارد ISO 9001:2015 به‌منظور تحلیل محیط کسب‌وکار می‌توان از ماتریس SWOT استفاده نمود.

حروف SWOT که ممکن است به شکل‌های TOWS هم استفاده شود ابتدای کلمات Strength به معنای قوت، Weakness به معنای ضعف ،Opportunity به معنای فرصت و Threat به معنای تهدید می‌باشد.نقاط قوت و ضعف عملکرد درون سازمان و فرصت و تهدید محیط کسب‌وکار را تشریح می‌نماید
ماتریس SWOT تلاش می‌کند تا با تقویت نقاط قوت درونی مزیت رقابتی جدیدی را برای سازمان خلق نماید ماتریس SWOT ابزار کارآمدی در شناسایی و تدوین استراتژی‌های مناسب در سازمان‌ها می‌باشد

تحلیل SWOT

S-O : استراتژی‌هایی که به دنبال استفاده از فرصت‌ها می‌باشند و به‌خوبی با توانایی‌های سازمان هماهنگی دارد.
W-O : غلبه بر ضعف‌ها به‌منظور استفاده از فرصت‌ها است.
S-T: شناسایی روش‌هایی جهت کاهش خطرپذیری سازمان از تهدیدها می‌باشد.
W-T: مانع آسیب دیدن سازمان به علت ضعف از تهدیدات محیط خارجی می‌باشد.

این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان گردآوری‌شده است.
انتشار مطلب با ذکر نام پیام خرازیان و آدرس سایت www.kharazian.ir بلامانع می‌باشد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.