مزایای ESG

مزایای ESG برای کسب و کار

ESG با معیارهایی اجتماعی، محیط زیست و حکمرانی به رشد و ارتقاء عملکرد سازمان کمک می‌نماید در ادامه مهمترین مزایای ESG تشریح شده است.

 

مزایای ESG برای کسب و کار

ESG چیست

  • معیارهایی را بررسی می‌نماید که چگونه یک شرکت عمل نماید تا معیارهای اجتماعی، محیط زیست و حکمرانی را در ارتباط با ذی‌نفعان مدیریت نماید.
  • حاکمیت مجموعه‌ای از قوانین و بهترین شیوه‌ها را همراه با مجموعه‌ای از فرآیندهایی که نحوه مدیریت و کنترل یک سازمان را تعیین می کنند، تعریف می‌نماید.
  • سرمایه گذاران اکنون درک می‌کنند که معیارهای محیط زیست، اجتماعی و حکمرانی فراتر از نگرانی های اخلاقی هستند. با معیارهای ESG، شرکت‌ها می‌توانند از اقداماتی که شامل ریسک هستند اجتناب نمایند.
  • در حال جاضر بسیاری از شرکت‌های بزرگ و مسئولیت پذیر در کشورهای توسعه یافته اقدامات لازم برای ESG را اجرا نموده‌اند در آینده ابتدا شرکت‌های بورسی در ایران و سپس تمام سازمان‌ها موظف به اقدامات لازم برای ESG خواهند بود.

مزایای بکارگیری ESG

  • بکارگیری چارچوب ESG می‌تواند مزایای مختلفی را برای کسب‌وکارها و سایر ذی‌نفعان به ارمغان آورد.
تقویت برند کارفرمایی
  • برند کارفرمایی را را ترویج نموده و سرمایه‌گذاران می‌توانند ارزش‌های مرتبط خود را نشان دهند
مزیت رقابتی
  • شرکت‌هایی که در تلاش‌های ESG مشارکت نمایند، اغلب نسبت به رقبا مزیت رقابتی دارند ذینفعان از جمله مشتریان ترجیح می‌دهند از سازمان‌های در این جهت تلاش می‌نمایند همکاری نمایند.
جذب سرمایه‌گذاران و وام‌دهندگان
  • انتشار گزارش‌دهی ESG در میان کسب‌وکارها رو به افزایش است. سرمایه‌گذاران و وام‌دهندگان به شدت به سازمان‌هایی جذب می‌شوند که در ESG سرمایه‌گذاری می‌کنند و اقدام به انتشار گزارش ESG برای شفاف نمودن تلاش‌های پایداری خود می‌نمایند.
بهبود عملکرد مالی
  • با بکارگیری ESG تلاش‌های کوچک در جهت پایداری مانند حذف کاغذ، بازیافت یا مدیریت و صرفه‌جویی انرژی، ردیابی مصرف منابع طبیعی، تصفیه پسماند منجر به کاهش هزینه‌ها شده و سود و بازده سرمایه‌گذاری یک کسب‌وکار را بهبود می‌بخشد.
  • شرکت‌ها با بکارگیری ESG می‌توانند هزینه‌ها را شناسایی نموده و مصرف انرژی کمتر، کاهش ضایعات منابع و کاهش کلی هزینه‌های عملیاتی بهره‌مند شوند.
  • همچنین شرکت‌ها با رعایت مقررات جریمه‌ها و مجازات و سایر ریسک‌های تجاری خود را کاهش می‌دهند.
تقویت وفاداری مشتریان
  • تحقیقات نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر مشتریان محصولاتی را خریداری می‌نمایند محصولات پایدارتر یا محصولاتی که تأثیر کمتری بر آب و هوا دارند را خریداری می‌کنند.
  • شرکت‌هایی که به اصول ESG پایبند هستند می‌توانند با شفافیت و ارتباط موثر تلاش‌های ESG خود با مشتریان، مشتریان بیشتری را جذب و حفظ نمایند.
تداوم عملیات کسب و کار
  • شرکت‌هایی که بر ESG سرمایه‌گذاری نمایند می‌توانند در چشم‌انداز همیشه در حال تغییر، پایدار بمانند و با آن سازگار شوند.

برخی از منابع :

www.techtarget.com

این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان گردآوری شده است.
انتشار مطلب با دکر منبع و آدرس سایت www.kharazian.ir بلامانع است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.