دلایل شکست رستوران ها
بر اساس یک مطالعه در مورد رستورانهای شکستخورده توسط دانشگاه ایالتی اوهایو نزدیک به 60 درصد در سال اول کسبوکارشان با تغییر مالکیت روبهرو میشوند و ، 80 درصد در عرض پنج سال شکست میخورند. سؤال بزرگ این است که چرا؟ چرا بسیاری از رستورانها به سرعت از بین میروند؟ تعداد کمی از کسبوکارهای دیگر با این آمار ناامیدکننده مواجه میشوند. اکثر رستورانها به علت یک مشکل تعطیل نمیشوند. این موضوع معمولاً ترکیبی از مشکلات است که سرانجام و کسبوکار رستوران را منحل میکند. در اینجا چند دلیل عمده وجود دارد که بسیاری از رستورانها در طول سه سال اول خود شکست میخورند.دلایل شکست رستوران ها
موقعیت جغرافیایی بد رستوران
موقعیت جغرافیایی بد یکی از بزرگترین دلایل شکست یک رستوران است. فراموش نکنید انتخاب مکان درست بسیار کار مهمی است. منظره بد، عدم وجود پارکینگ، تردد کم ، شاید فقط چند مشکل در ارتباط با موقعیت یک رستوران بد باشد..
استخدام مدیر ضعیف
شما کسی را که فکر میکنید سرپرست، مدیر آشپزخانه که تجربه و سابقه عالی دارد را استخدام میکنید. اما شاید پس از چند ماه نهتنها او نمیتواند رستوران را اداره کند، بلکه کارکنان را منحرف کرده، سوددهی رستوران را نابود و شاید پولی را سرقت کند. استخدام یک مدیر خوب است – در برخی موارد ضروری است – اما هرگز بهطور کامل پول و اعتبار کسبوکار خود در اختیار دیگران نگذارید. .پس در انتخاب مدیران بسیار هوشیار و آگاه باشید.
سرویسدهی بد به مشتری
این موضوع میتواند دلیل واضح و موجهی برای بستن دربهای رستوران باشد. خدمات باکیفیت به مشتری، همراه با غذای خوب، جدای از رضایت مشتری باعث باز بودن درهای رستوران میشود. بنابراین، از بازخوردها و نظرات مشتریان غافل نشوید، اغلب شنیدهایم که یک مشتری ناراضی باعث از دست رفتن، سه مشتری دیگر میشود. اگر این موضوع درست باشد، پس همیشه به فکر یک سرویسدهی خوب باشید.
تبلیغات ضعیف
همانطور که رستورانهای زنجیرهای بیشتر و بیشتر در سرتاسر کشور باز میشوند، تبلیغات و بازاریابی در جهت شهرت رستوران به کار میروند. . بسیاری از رستورانهای غیر زنجیرهای نیز به همین روش به مشتریان متصل میشوند . یک ترکیب کمهزینه از تبلیغات، ،برنامه فروش، کوپنها، رسانههای اجتماعی و روابط عمومی بالا میتواند شمارا به یک طرح بازاریابی که شامل ایجاد یک نام تجاری است نزدیک کند.
عدم درک هزینههای غذایی
دانستن اینکه چگونه بهدرستی قیمت منوی رستوران خود را اولویتبندی کنید، اولین قدم برای به دست آوردن سود است .داشتن یک منو عالی ممکن است به شما در جذب مشتریان خود به رستوران کمک کند، اما ممکن است بهاندازه کافی برای باز نگهداشتن درهای رستورانتان کافی نباشد ، قانون طلایی 30 درصد به شما کمک میکند تا منو را بهصورت درست طراحی کنید.فراموش نکنید بسیاری از رستورانداران موفق به کنترل هزینههای مواد غذایی خود اقدام مینمایند
هزینه و کنترل جریان نقدی
بسته به نوع رستوران شما که قصد دارید باز شود، ممکن است در هر جای دنیابین 50،000 تا 100،000 دلار یا بیشتر نیاز داشته باشید. دیوانه خرید تجهیزات و مبلمان جدید نکنید .پیش از فروش وعدههای غذایی، شما باید صورتحسابهایتان را باید پرداخت کنید، حفظ جریان نقدی مناسب، به شما کمک میکند . که هزینههای مستقیم را کنترل کنید. در صورت نیاز به پرداخت صورتحساب خود، شرایط پرداخت بیشتری را با فروشندگان و تأمینکنندگان مذاکره کنید.
این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان ترجمه و گردآوریشده است
انتشار مطلب با ذکر منبع www.thebalance.com و نام مترجم پیام خرازیان بلامانع است
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.