مدل تعالی EFQM 2025

مدل تعالی EFQM 2025 در تاریخ 16 خرداد 1403 در استانبول رونمایی گردید تغییراتی در مدل ویرایش جدید نسبت به مدل EFQM 2020  بر اساس 35 سال تجربه صورت گرفته است.

در ادامه معیارها و زیر معیارهای مدل تعالی EFQM 2025 معرفی شده است همچنین می‌توانید فایل انگلیسی مدل EFQM 2025 را در انتهای مطلب خریداری نمائید.

مدل تعالی EFQM 2025

این مدل تعالی همانند مدل تعالی EFQM 2020 از 7 معیار و زیرمعیارها و خطوط راهنمایی تشکیل شده است که معیارها و زیرمعیارهای مدل EFQM 2025 در ادامه تشریح شده است

جهت

معیار 1: مقصود، چشم انداز و استراتژی

  • 1-1-تعیین مقصود و چشم انداز
  • 2-1-درک اکوسیستم، قابلیت های خود و چالش های اصلی
  • 1-3-شناسایی و درک نیازهای ذینفعان کلیدی
  • 1-4-توسعه و تطبیق استراتژی
  • 1-5- طراحی و اجرای سیستم مدیریت عملکرد و حاکمیت

جهت

معیار 2: فرهنگ و رهبری سازمانی

  • 1-2-جهت دهی به فرهنگ سازمان و پرورش ارزش های بنیادی آن
  • 2-2-ایجاد شرایط لازم برای تحقق تغییر
  • 2-3- تسهیل خلاقیت و نوآوری
  • 2-4-متحد کردن و درگیر کردن ذینفعان کلیدی با هدف، چشم انداز و استراتژی

اجرا

معیار 3: دخیل نمودن ذینفعان

  • 1-3-مشتریان: ایجاد روابط پایدار
  • 3-2-کارکنان: جذب، مشارکت، توسعه و حفظ
  • 3-3-ذینفعان تجاری و حاکمیتی – تضمین و حفظ حمایت مستمر
  • 4-3-جامعه : مشارکت در توسعه، رفاه و شکوفایی
  • 5-3-شرکا و تامین‌کنندگان: ایجاد روابط و اطمینان از حمایت برای ایجاد ارزش پایدار

اجرا

معیار 4: ایجاد ارزش پایدار

  • 1-4- تعیین ارزش و چگونگی خلق آن
  • 2-4-برقراری ارتباط و فروش ارزش
  • 3-4- تحویل ارزش
  • 4-4- تعیین و اجرای تجربه کلی

معیار 5: تحول پیشران عملکرد

  • 5-1-پیشران عملکرد
  • 5-2-سازمان را برای آینده متحول می‌کند
  • 5-3- نوآوری و فناوری را هدایت می‌کند
  • 5-4- از بینش ها و دانش مبتنی بر داده استفاده می‌کند
  • 5-5- دارایی ها و منابع را مدیریت می‌کند

نتایج

معیار 6- برداشت‌های ذینفعان

  • 6-1-نتایج ادراک مشتری
  • 6-2-نتایج ادراک کارکنان
  • 6-3-نتایج ادراک دینفعان تجاری و حاکمیتی
  • 6-4-نتایج ادراک جامعه
  • 6-5-نتایج ادراک شرکا و تامین‌کنندگان

نتایج

معیار 7- عملکرد استراتژی و عملیاتی

  • برآورده شدن انتظارات ذینفعان و مشارکت آن‌ها
  • جامعه
  • تامین‌کنندگان و شرکا
  • مشتریان
  • کارکنان
  • ذینفعان تجاری و حاکمیتی
  • مالی و اقتصادی
  • پایداری
  • تحول و عملکرد
  • اقدامات پیش‌بینی‌کننده برای آینده

تغییرات منطق رادار

تغییرات جزئی در منطق رادار Radar صورت گرفته است که برخی از این تغییرات در قسمت نتایج منطق رادار در زیر آمده است:

  • ویژگی اهداف درعنصر عملکرد، اهداف مربوطه به اهداف بلند پروازانه ” Ambitious targets” جایگزین شده است.
  • ویژگی مقایسه درعنصر عملکرد، مقایسه‌های خارجی مرتبط با مقایسه‌های خارجی بلندپروازانه (Ambitious external comparisons) جایگزین شده است.
  • ویژگی اعتماد به آینده ” Future Confidence ” در عنصر عملکرد، جایگزین تمرکز بر آینده شده است

فایل PDF مدل تعالی 2025 توسط بنیاد EFQM  به زبان انگلیسی در 40 صفحه منتشر شده است که از طریق می‌توانید خریداری نمائید.

این مطلب توسط پیام خرازیان ترجمه و گردآوری شده است.

انتشار مطلب با نام نویسنده و آدرس سایت بلامانع است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.