برنامه وفاداری مشتری

مزایایی یک برنامه وفاداری خرده‌فروشی

برنامه وفاداری مشتری خرده‌فروشی یک ابزاری بازاریابی است تا انگیزه مشتریان را  برای تکرار خرید تشویق  کند. به دلایل بسیار برنامه‌های وفاداری مشتری که توسط بزرگ‌ترین خرده‌فروشان مورداستفاده قرار می‌گیرند، نوعی انتظار خاص برای برنامه وفاداری ایجاد می‌کند. وفاداری به معنی ایجاد تعهد در مشتری، برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به‌طور مکرر است .  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا یک خدمت برتر، در آینده اطلاق می‌شود،ازاین‌رو در مقاله به بررسی وفاداری مشتری در صنعت خرده‌فروشی می‌پردازیمتعریف یک باشگاه وفاداری

یک برنامه وفاداری مشتری یک تلاش بازاریابی ساختاریافته و درازمدت است که انگیزه‌ای برای تکرار مشتریانی که رفتار خرید وفادارانه را نشان می‌دهند، فراهم می‌کند. برنامه‌های موفق طراحی‌شده‌اند تا انگیزه مشتریان در بازار هدف کسب‌وکار برای بازگشت دوباره، خریدهای مکرر و رقابت مؤثر را تقویت کنند. در خرده‌فروشی، این برنامه‌ها به‌طورکلی برای  مشتریان وفادار شامل تخفیف، پیشنهاد‌ها ویژه،  امتیاز یا پاداش است. خرده‌فروشان پیوند نهایی در زنجیره‌ی تأمین بین تولیدکنندگان و مشتری هستند لذا نگهداری مشتری هدف اصلی یک برنامه وفاداری مشتری است.

اهداف یک برنامه وفاداری خرده‌فروشی

حفظ مشتری مهم‌ترین هدف یک برنامه وفاداری مشتری در خرده‌فروشی است.هزینه به دست آوردن مشتری اغلب بیشتر از هزینه‌های تخفیف و هدایای رایگانی است که در سیستم وفاداری مشتری استفاده می‌شود. جمع‌آوری داده‌ها همچنین  یکی از اهداف مهم برنامه‌های وفاداری مشتریان خرده‌فروشی است. داده‌های آماری و خرید را می‌توان برای ایجاد برنامه‌های بازاریابی و تبلیغاتی فوق‌العاده هدفمند مورداستفاده قرارداد که باید به‌صرفه جویی در هزینه‌ها منجر شود البته خرده‌فروشان باید بااحتیاط از داده‌های مشتری استفاده کنند.

بازگشت  مشتری بزرگ‌ترین مزیت یک برنامه وفاداری مشتری به یک‌خرده فروشی است. تحقیقات مشتری نشان می‌دهد که حدود 73 درصد از اعضای باشگاه وفاداری مشتری می‌گویند احتمالاً این شرکت را به یک دوست توصیه می‌کند.

رضایت مشتری یکی دیگر از مزایای یک برنامه وفاداری مشتری خوب است. تا زمانی که پاداش‌های ارائه‌شده ازلحاظ فیزیکی و ارزشی برای مشتری قابل‌قبول  باشد، باعث قدردانی و احساس خوشحالی مشتری می‌گردد.

تکرار مداوم جریان مشتریان باعث ایجاد ترافیکی می‌کنند که جریان درآمد را ثابت می‌کند.  هر چه قدر برنامه وفاداری مشتری بزرگ‌تر شود، تعداد فروش‌های خرده‌فروشان بیشتر می‌شود.

چرا مشتریان برنامه‌های وفاداری را دنبال می‌کنند؟

مشتریان به برنامه‌های وفاداری برای دریافت تخفیف و دریافت خدمات رایگان می‌پیوندد بعضی از مشتریان همچنین منحصر بودن عضویت در “باشگاه” را دوست دارند. محصولات و خدمات اعضا تنها باعث می‌شود آن‌ها احساس خاص و ویژه‌ای داشته باشند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.