omni-channel

کسب‌وکار خرده فروشی و Omni channel

صنعت خرده فروشی به‌طور مداوم در حال تغییر است. عمده خرده‌فروشان معتقدند که این صنعت بسیار رقابتی بوده و بخشی از آن ناشی از تغییرات فنّاورانه، تقاضای مشتریان و تغییر رفتار مصرف‌کننده است. خرده‌فروشان که قادر به انطباق و پاسخ دادن به این چالش‌ها نیستند، در حال حاضر دچار چالش در رشد و خطر از دست دادن این صنعت هستند.
کسانی که در صنعت قادر به رشد هستند که به لحاظ استراتژیک پاسخگو و سازگار با محیط دیجیتالی و ایجاد یک تجربه خرده‌فروشی موفق برای مشتریان مانند ساختن زنجیره تأمین خرده‌فروشی مدرن و مهم‌تر از همه، استفاده از استراتژی‌های خرده فروشی Omni channel باشند.

بازاریابی Omni-channel درواقع یک نوع بازاریابی استراتژیک با اقدامات هماهنگ و یکپارچه کانالی است که در آن تمرکز اصلی روی مشتری است. همه کانال‌ها باید باهم کار کنند و به‌وسیله یک استراتژی همه‌جانبه مدیریت شوند تا تجربه‌ای موفق برای مشتری فراهم ‌شود

استراتژی خرده‌فروشی omnichannel تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد و کانال‌های بیشتری برای خرید مشتری فراهم می‌کند – چه بر روی تلفن همراه، و چه در فروشگاه‌ها. در دسترس بودن کانال‌های خرید چندگانه منجر به افزایش فروش و ترافیک خرید می‌شود. درواقع، مشتریان omnichannel 15 تا ۳۰ درصد بیشتر از مشتریان تک یا چندکاناله خرج می‌کنند.
علاوه بر این، خرده‌فروشی omnichannel به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا خرید در کانال‌های مختلف را کامل کنند. اکنون مشتری می‌تواند ببیند که چه کالای در فروشگاه موجود است آن را آنلاین رزرو کند تا آن را از نزدیک‌ترین محل فروشگاه خرید کند. این اطلاعات ثابت باعث ایجاد یک فرآیند خرده‌فروشی بهتر برای مشتریان می‌شود، زیرا خرده‌فروشان می‌توانند با مشتری خود ارتباط برقرار کنند و بتوانند از طریق انواع کانال‌های خرید با آن‌ها در سطح شخصی و فوری تعامل برقرار کنند.

مطالعه دیگری که توسط هاروارد انجام شد، نشان داد که مشتریان omnichannel بیشتر با کانال‌های خرده فروشی، به‌ویژه پایانه‌های دیجیتالی ارتباط برقرار کنند. این شامل استفاده از برنامه‌های تلفن همراه، دانلود کوپن‌ها و کیوسک‌های خرید و سایر موارد در ابزارهای اتصال دیجیتالی است. به همین ترتیب، این مطالعه که ۴۶،۰۰۰ خریداران را موردبررسی قرارداد، نتیجه گرفت که مشتریان Omnichannel ارزش بیشتری نسبت به مشتریان تک کاناله دارند.

برای رشد در صنعت رقابتی خرده فروشی ، خرده‌فروشان باید استراتژی‌های خرده‌فروشی Omnichannel را طراحی کنند که فراتر از حضور آنلاین و فروشگاهی باشد. در عوض، آن‌ها باید یک تجربه خرید یکپارچه را برای مشتریان خود با حفظ یک فروشگاه قوی فیزیکی و همچنین استفاده از چندین کانال آنلاین (به‌عنوان‌مثال رسانه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان‌های متنی)، دستگاه‌ها (مانند تلفن همراه یا رایانه را فراهم کنند

انواع مختلفی از پایانه‌های ارتباطی دیجیتال وارد صنایع خرده‌فروشی می‌شوند. این موضوع شامل کیوسک‌های تعاملی، فن‌آوری‌های قفسه هوشمند و تبلت های خودکار است. بر اساس یک بررسی توسط Forrester، پایانه‌های ارتباطی دیجیتال تقریباً ۴۹ درصد کل خرده‌فروشی‌های ایالات‌متحده را تحت تأثیر قرار می‌دهد. .یک استراتژی خرده‌فروشی omnichannel موفق با ایجاد فروشگاه و حضور آنلاین شروع نمی‌شود؛ بلکه زمانی شروع می‌شود که خرده‌فروشان استراتژی‌های خود را با آخرین فناوری‌های ارتباطی دیجیتال مکمل و کالا موردنظر مشتریان در زمان و مکان مناسب هدایت کنند..
به‌طورکلی، صنعت خرده‌فروشی یک فضای رقابتی است که دائماً در حال تغییر است و تحت جنبه‌های مختلف رقابتی، فنّاورانه و غیره قرار دارد. رقابت قوی‌تر از همیشه است، امکانات دیجیتال در حال تغییر چگونگی خرید ما هستند و عادت‌های خرید مصرف‌کننده بیشتر در حال تغییر است. صاحبان کسب‌وکار باید روش‌های نوآورانه برای پاسخگویی به نیروهای دیجیتالی، الگوهای رفتار مصرف‌کننده و چالش‌های دیگر را بیابند. و، همان‌طور که نشان داده‌شده است، خرده‌فروشی omnichannel می‌تواند یک‌راه حل مؤثر باشد.

این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان ترجمه‌شده است.
انتشار این ترجمه با ذکر نام پیام خرازیان و آدرس سایت www.kharazian.ir بلامانع است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.