استانداردهای مدیریتی رستوران
استانداردهای مدیریتی رستوران به مدیریت رستوران ها کمک مینماید تا بتوانند خدمات با کیفیت مطالوبی را بر اساس استاندارد بینالمللی به مشتریان خود ارائه نمایند.
مهمترین خدمات اصلی رستوران ها شامل خدمات سرو غذا ، پذیرش ، تحویل غذا، پارکینگ، خدمات عمومی (نظیر سرویس بهداشتی و …) و خدمات وفاداری مشتریان Loyalty و .. میباشند
بهکارگیری استانداردهای مدیریتی رستوران میتواند سطح رضایتمندی مشتریان از خدمات دریافتی را افزایش دهد .
مهمترین مزایای بهکارگیری استانداردهای مدیریتی رستوران ها
- افزایش سطح رضایتمندی مشتریان رستوان ها
- اطلاع مدیریت ارشد از وضعیت ارائه خدمات به مشتریان
- شفافسازی فعالیتها برای کارکنان در ارائه خدمات به مشتریان
- کاهش اتلاف یا دوبارهکاری در ارائه خدمات به مشتریان
مهمترین استانداردهای مدیریتی رستوان ها
استاندارد ایزو 9001
بهکارگیری آخرین ویرایش از سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2015 ، میتواند منجر به استانداردسازی فرآیندها در رستوان ها شده و با شناسایی ریسکها و فرصتهای موجود ، مرکز خرید خدمات بهتری را به مشتریان ارائه نموده و رضایتمندی مشتریان را افزایش دهد.
استاندارد ایزو 10002
بهکارگیری راهنمای سیستم مدیریت رسیدگی به شکایت مشتری ایزو 10002 در رستوان ، میتواند به مدیریت رستوان کمک نماید تا واحد خدمات مشتریان به سهولت به شکایت مشتریان رسیدگی نموده و پاسخگوی مشتریان شاکی باشد.
استاندارد ایزو 10004
استاندارد ایزو 10004 بهکارگیری راهنمای سیستم مدیریت رضایتمندی مشتری در رستوان میتواند به مدیریت رستوان کمک نماید تا رضایتمندی مشتریان را اندازهگیری نموده و در جهت افزایش سطح رضایتمندی مشتریان بر اساس استانداردهای بینالمللی تلاش نماید.
استاندارد ایزو 45001
سیستم مدیریت ایمنی بهداشت شغلی ISO 45001 ، استاندارد بینالمللی است که به مدیریت رستوران کمک مینماید تا بتواند با اجرای سیستم ارزیابی ریسک خطرات ناشی از فعالیتهای خود را کنترل نموده و درنهایت حوادث و خطرات ناشی از فعالیتهای خود را کنترل و کاهش دهد.
بروز حوادث و موضوعات بهداشتی و سلامتی در رستوران میتواند به اعتبار یا شهرت رستوران لطمه وارد نماید و بهکارگیری استاندارد ISO 45001 یا استانداردهای ایمنی و بهداشت شغلی HSE میتواند از بروز حوادث یا خطرات جلوگیری نماید.
الزامات سیستم مدیریت ایمنی بهداشت شغلی HSE
سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی و محیطزیست HSE ، میتواند منجر به کاهش یا کنترل خطرات ناشی از فعالیتهای رستوران شود در الزامات HSE به موضوعات محیطزیست رستوران نیز توجه میشود.
استاندارد ایزو 22000
سیستم مدیریت ایمنی موادغذایی ایزو 22000 به رستوران ها کمک می نماید تا با شناسایی خطرات و موضوعات ایمنی مرتبط با فرآیند خود، تضمين کیفیت و ايمني مواد غذايي تولیدی را به دنبال داشته باشد.
ساختار اصلی این استاندارد از استاندارد ایزو 9001 پیروی نموده و علاوه بر این الزامات ، الزامات خاص صنایع غذایی را نیز مد نظر قرار می دهد.
مدیران رستوران ها ، تنها با استقرار استانداردهای مدیریتی در رستوران ها می توان خدمات با کیفیت مناسبی به مشتریان ارائه نمایند
مدیران رستوران ها به دلیل عدم آگاهی از مراحل استقرار استانداردهای مدیریتی و اخذ گواهینامه ایزو معتبر، اقدام به خرید گواهینامه ایزو تقلبی از کلاهبرداران فروش گواهینامه ایزو می نمایند شواهد نشان می دهد اکثر رستوران ها در ایران به این شیوه عمل می نمایند.
این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان تهیهشده است
انتشار مطلب با ذکر نام پیام خرازیان و آدرس سایت www.kharazian.ir بلامانع است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.