نکات ایجاد وفاداری مشتری

از دست دادن مشتریان سخت و ناامیدکننده است اما نگه‌داشتن آن‌ها باید آسان‌تر باشد. اما باوجود رقبای بسیار، و سازمان‌های که به‌شدت به بازاریابی قیمت می‌اندیشند، شما باید انرژی و تلاش بیشتری برای حفظ مشتری وفادار صرف می‌نمایید.
فقط ارائه یک محصول یا خدمات عالی به‌اندازه کافی برای بازگشت مشتریان کافی نیست. نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که ۷۱ درصد از مشتریانی که ارتباط تجاری خود را به پایان رسانده‌اند، به دلیل تجربه ضعیف خدمات به مشتریان بوده. در دنیای مصرف‌کنندگان در حال حاضر دنیای فناوری تلاش می‌کند تا بازاریابی وفاداری را در رواج دهند
در ادامه به بررسی چند اصل در ایجاد وفاداری مشتری در دنیای امروز می‌پردازیم.

چند نکته ایجاد وفاداری مشتری

ایجاد و تقویت ارتباط با مشتریان

یکی از پیش‌نیازهای وفاداری مشتری ، کانال‌های ارتباطی خوب است .بدون ایجاد و تقویت این کانال‌ها عملاً وفاداری مشتری به وجود نخواهد آمد. این ارتباط باید دوطرفه باشد و بازخوردهای مشتریان را برسی کند.

احترام به مشتری

سلام و خداحافظ چیزی کوچک، اما بسیار مهم! حقیقت این است که مشتریان اولین و آخرین لحظات تعامل خود را با شما به‌مراتب بیشتر ازآنچه در اواسط اتفاق می‌افتد را به یاد می‌آورند. این بدین معنی است که خوش‌آمد گویی شما در ذهن مشتری ماندگار می‌شود و حس احترام به مشتری دست می‌دهد.
یک مطالعه رفتار خرید مصرف‌کننده نشان داد که گروهی از فروشندگان که با خوش‌آمد گویی و لبخند با مشتریان تعامل کرده‌اند ،مشتریان خرید بیشتری کردند.

توجه به نیروی انسانی

کارمندان خود را به چالش بکشید. کارکنان خود را در مورد مشتریان خودآگاه کنید؛ شغل شما این است که آن‌ها را بشناسید و انتظار داشته باشید که آن‌ها یک تجربه عالی در قبال مشتریان ارائه دهند و همچنین به آن‌ها کمک کند که این کار را یا شایستگی بسیار انجام دهند.
باید کارکنان شما این موضوع مهم را در نظر داشته باشند که تواید یک محصول و یا خدمات باید بر اساس رضایتمندی مشتری باشد.

سرمایه‌گذاری بر روی مشتریان

وفاداری صرفاً یک مسئله‌ی روشن یا خاموش نیست.سرمایه‌گذاری روی مشتریان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت با بازده خوب است.این مسئله آینده وفاداری را تقویت می‌کند
برای نمونه اجازه دهید که مشتریان با سازندگان محصولات و خدمات خود از کسب‌وکار شما دیدار کنند و از تولید محصول خود در پشت‌صحنه دیدن نمایند. ملاقات فرد با مدیران شرکت، تورها و سایر رویدادهای تعاملی، ایجاد برنامه‌های تخفیف ویژه از نمونه این موارد است

پیش‌بینی نیازهای مشتری

. پیش‌بینی نیازها مشتریان موضوع مهمی است. شغل شما این است که آنچه را که می‌خواهید انجام دهید را بر اساس نیاز مشتری برنامه‌ریزی کنید وفاداری مشتری زمانی اتفاق می‌افتد که شما قدرت تحلیل و پیش‌بینی نیازهای مشتریان را دارا باشید. شرکت‌ها باید برنامه‌های وفاداری گوناگون را ایجاد کنند که پاداش‌ها را بر اساس سطح تعامل ارائه گردد. به‌جای استفاده از یک اندازه متناسب ، بسته‌هایی تشویقی را ایجاد کنید که متناسب با سبک مشتریان شما باشد.

این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان ترجمه و گردآوری‌شده (www.forbes.com ) است .
انتشار مطلب با ذکر پیام خرازیان و آدرس سایت www.kharazian.ir بلامانع است

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.