مزایای استقرار BPM

استقرار BPM در سازمان منجر به شناسایی و حل مشکلات سازمانی ازجمله کاهش دوباره‌کاری‌ها در گردش کارها و نحوه انجام کارها می‌شود
حمایت مدیران ارشد از اجرای پروژه‌های BPM و BPMS از شرایط لازم و حیاتی موفقیت ، استقرار این پروژه هست تنها وقتی می‌توان از این موفقیت اطمینان حاصل کرد که بدنه سازمان و سایر مدیران میانی نیز هم‌راستا و همسو با تیم داخلی مجری BPMS شوند.معمولاً مدیران پس از راه‌اندازی کسب‌وکارها توجهی به مسیر و پایه‌های راه‌اندازی کسب‌وکار ندارند به‌گونه‌ای که منجر به رشد پایدار شود و این موضوع اغلب موجب زیان و یا حتی ورشکستگی در بسیاری از کسب‌وکارها می‌شود. با استقرار BPM و بررسی برترین نمونه‌های موفق، به‌سادگی می‌توانند موفقیت بلندمدت را تضمین کنند.

استقرار BPM ،دوباره‌کاری، استفاده از فرم‌های از رده خارج، گزارش‌گیری‌های متعدد، تولید مستندات و گزارش‌های بدون استفاده، نیاز به امضاءهای متعدد و مختلف در انجام کارها، تولید اطلاعات بیشتر از نیاز، پراکندگی در مستندات و نیاز به جستجوی زیاد برای استفاده از آن‌ها، عدم هماهنگی بین واحدها و اتلاف زمان و…

برخی از مهم¬ترین مزایای استقرار BPM

  • ایجاد مبنای تعریف سیاست‌گذاری‌ها
  • همسوسازی اهداف با فرایندها و فعالیت‌های سازمان در راستای پیاده‌سازی استراتژی سازمان
  • تعیین شفاف و روشن مسئولیت‌ها و پاسخگویی برای اداره کلیه فعالیت‌ها
  • افزایش هماهنگی و کنترل کارایی فرآیندهای در حال اجرا
  • کاهش منابع موردنیاز و حذف فعالیت‌های غیرضروری
  • نشان دادن گردش فعالیت‌ها در سازمان
  • مشخص شدن نحوه ارتباط ،حدود انتظارات و توقعات کارکنان با ارباب‌رجوع و بالعکس
  • مشخص شدن توالی فعالیت‌های کسب‌وکار و اطلاعات مرتبط با آن
  • سیستمی نمودن فعالیت‌ها و حداقل نمودن نقش و درنتیجه خطای انسانی در انجام آن
    تسریع تصمیم‌گیری و امکان تعیین زمان و نیازمندی‌های هر تصمیم
  • ارتقاء سطح پاسخگویی سازمان
  • هزینه بسیار پایین‌تر نسبت به سایر راهکارهای سیستمی سازی و مکانیزه نمودن
  • زمان بسیار پایین جهت پیاده‌سازی و استقرار نسبت به سایر راهکارهای سیستمی سازی و مکانیزه نمودن
  • امکان ایجاد تغییر سریع¬تر و کم‌هزینه‌تر نسبت به سایر راهکارهای سیستمی سازی و مکانیزه نمودن
  • امکان ایجاد بستر امن تبادل اطلاعات مطابق با استاندارها
  • افزایش درجه اطمینان پیش‌بینی: ۱۵-۳۰ درصد
  • کاهش تعداد درخواست‌های پشتیبان: ۱۵-۳۰ درصد
  •  کاهش زمان‌های آموزشی: ۱۰-۳۰ درصد
  • کاهش فاصله زمانی خروجی فرایند: ۱۰-۳۰ درصد
  • افزایش کیفیت/کاهش تعداد خطاها: ۲۰-۳۰ درصد
  • ایجاد یکپارچگی و همسویی بین فرآیندهای در سازمان‌ها که به‌صورت نامنظمی گسترش‌یافته در سیستم¬های مختلف به صورتی متفاوت بومی¬سازی (customized ) شده‌اند.

این مطلب توسط مهندس دلیری تهیه‌شده است .
انتشار مطلب با ذکر نام مهندس دلیری و منبع سایت www.kharazian.ir بلامانع است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.