خط مشی رسیدگی به شکایت ایزو 10002
خط مشی رسیدگی به شکایت ، خط مشی ایزو 10002 ، یکی از مدارک سیستم رسیدگی به شکایت مشتری میباشد که سیاستهای کلی مدیریت ارشد در خصوص رسیدگی به شکایت را بیان مینماید .
جهت نگارش خط مشی ایزو 10002 متناسب با سازمان باید با مدیریت ارشد جلساتی برگزار شود و دیدگاه وی در خصوص سیاستهای مرتبط با سیستم رسیدگی به شکایت بررسی میشود
خط مشی سیستم رسیدگی به شکایت باید متناسب با سازمان تدوین شود .نمونه خط مشی رسیدگی به شکایت در زیر آمده است
بررسی نمونه خط مشی سیستم رسیدگی به شکایت :
در چند خط ابتدایی نمونه خط مشی کیفیت بالا ، ارتباط خط مشی ایزو 10002 با الزامات قانونی و مقرراتی همچون الزامات شرکت مادر ، حقوق مصرفکنندگان و ضوابط حقوق مشتریان مشخصشده است و به بهبود مستمر اشارهشده است .
در قسمت انتهایی خط مشی کیفیت مدیریت ارشد تعهد خود را به اجرای خط مشی اعلام نموده و دوره بازنگری خط مشی سیستم رسیدگی به شکایت مشتری بیانشده است .
خظ مشی ایزو 10002 باید به ذینفعان اطلاع رسانی شود و کارکنان باید مفاد خط مشی رسیدگی به شکایت را درک نموده و در جهت تحقق آن تلاش نمایند .
این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان تهیه شده است .
انتشار مطلب با ذکر منبع www.kharazian.ir و نام نویسنده بلامانع میباشد .
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.