خط مشی رسیدگی به شکایت ایزو ۱۰۰۰۲

خط مشی رسیدگی به شکایت ، خط مشی ایزو ۱۰۰۰۲ ، یکی از مدارک سیستم رسیدگی به شکایت مشتری می‌باشد که سیاست‌های کلی مدیریت ارشد در خصوص رسیدگی به شکایت را بیان می‌نماید .
جهت نگارش خط مشی ایزو ۱۰۰۰۲ متناسب با سازمان باید با مدیریت ارشد جلساتی برگزار شود و دیدگاه وی در خصوص سیاست‌های مرتبط با سیستم رسیدگی به شکایت بررسی می‌شود

خط مشی سیستم رسیدگی به شکایت باید متناسب با سازمان تدوین شود .نمونه خط مشی رسیدگی به شکایت در زیر آمده است

نمونه خط مشی ایزو ۱۰۰۰۲

به نام خدا
خط مشی رسیدگی به شکایت
عاملیت مجاز خودرو با رسالت فروش و ارائه خدمات پس از فروش خودروهای ( نام برند خودرو )، بر اساس الزامات شرکت مادر و ضوابط حقوق ذی نفعان، به منظور مدیریتت رسیدگی به شکایت ذی نفعان، استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ را استقرار نموده و جهت دستیابی به اهداف مورد نظر، سیاست های زیر را تعیین نموده است :
۱. تخصیص منابع لازم جهت بکارگیری اثربخش سیستم مدیریت شکایت
۲ تلاش در جهت افزایش رضایتمندی از فرآیند رسیدگی به شکایت.
۳. بهبود مستمر در فرآیند رسیدگی به شکایت
۴-. ارتقاء دانش و آگاهی پرسنل در فرآیند مدیریت رسیدگی به شکایت
اینجانب ضمن ابراز تعهد و پایبندی به این خط مشی ،اهداف سیستم رسیدگی به شکایت را در چهارچوب این خط مشی تعیین و خط مشی را بصورت دوره ای در جلساتت بازنگری مدیریت بازنگری می نماید و نیز از کلیه پرسنل انتظار دارد تمامی تلاش خود را جهت فعالیت در راستای تحقق این خط مشی مبذول نمایند .
مدیر عامل
آقای پیام خرازیان

بررسی نمونه خط مشی سیستم رسیدگی به شکایت :
در چند خط ابتدایی نمونه خط مشی کیفیت بالا ، ارتباط خط مشی ایزو ۱۰۰۰۲ با الزامات قانونی و مقرراتی همچون الزامات شرکت مادر ، حقوق مصرف‌کنندگان و ضوابط حقوق مشتریان مشخص‌شده است و به بهبود مستمر اشاره‌شده است .
در قسمت انتهایی خط مشی کیفیت مدیریت ارشد تعهد خود را به اجرای خط مشی اعلام نموده و دوره بازنگری خط مشی سیستم رسیدگی به شکایت مشتری بیان‌شده است .
خظ مشی ایزو ۱۰۰۰۲ باید به ذینفعان اطلاع رسانی شود و کارکنان باید مفاد خط مشی رسیدگی به شکایت را درک نموده و در جهت تحقق آن تلاش نمایند .

این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان تهیه شده است .
انتشار مطلب با ذکر منبع www.kharazian.ir و نام نویسنده بلامانع می‌باشد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.