پیاده سازی OHSAS 18001

پیاده سازی OHSAS 18001

پیاده سازی OHSAS 18001 منجر به افزایش رضایتمندی ذی نفعان ، مزیت رقابتی و کاهش و کنترل خطرات و ریسک های ناشی از فعالیت‌ها می‌شود.
صنایع مختلف به‌منظور برآورده سازی الزامات ایمنی و افزایش رضایتمندی ذی‌نفعان بایدسیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی را طرحزی نموده و مدیریت نمایند.
در این مطلب به‌صورت مختصر مراحل پیاده سازی OHSAS 18001 و اقدامات موردنیاز جهت اجرای آن در سازمان‌ها با توجه به تجربه مهندس پیام خرازیان، آمده است. ادامه مطلب

پیاده سازی ایزو 9001 رستوران

استقرار سیستم مدیریت در رستوران‌ها از طریق به‌کارگیری استانداردهای بین المللی مدیریتی صورت می‌گیرد محبوب‌ترین استاندارد مدیریتی، ایزو 9001 می‌باشد  پیاده سازی ایزو 9001 رستوران منجر به برآورده سازی نیازهای مشتریان، بهبود ارائه خدمات به مشتریان و افزایش رضایتمندی مشتریان می‌شود.

با توجه به اینکه مدیران، کارکنان رستوران‌ها در تمامی مراحل ارائه خدمات به مشتریان در حال تعامل و ارتباط با مشتریان می‌باشند  استقرار مدیریت کیفیت در رستوران می‌تواند منجر به بهبود در تعامل با مشتریان و افزایش تعداد مشتریان رستوران شود و نتایج استقرار ایزو 9001 در رستوران بسیار مشهودتر از سایر سازمان‌ها می‌باشد ادامه مطلب

تدوین اظهارنامه تعالی در مخابرات

بمنظور ارزیابی شرکت‌های فناوری اطلاعات و اپراتورهای مخابراتی ، شرکت‌های ارتباطی و پهنای باند بر توسط سازمان‌های ذی صلاح ، دو الگوی تعالی سازمانی بر مبنای مدل تعالی EFQM طراحی شده است الگو تعالی سازمان تنظیم مقررات رادیویی و الگوی تعالی ارتباطات و فناوری اطلاعات ICTINQA تعریف شده است.

در این مطلب نحوه تدوین اظهارنامه تعالی در مخابرات، فناوری اطلاعات ، خود اظهاری تنظیم مقررات رادیویی بر اساس الگوهای تعالی نامبرده  با توجه به تجارب مهندس خرازیان بصورت خلاصه تشریح شده است . ادامه مطلب

خودارزیابی پرسشنامه تعالی

روش خودارزیابی پرسشنامه تعالی برای خودارزیابی تعالی سازمان‌هایی که ابتدای مسیر تعالی سازمانی هستند پیشنهاد می‌شود. در این سازمان‌ها پس از برگزاری دوره آموزش آشنایی با مدل تعالی سازمانی موردنظر، از پرسشنامه استاندارد تعالی یا پرسشنامه اختصاصی جهت فرآیند خودارزیابی تعالی استفاده می‌شود.

روش خودارزیابی تعالی با توجه به بلوغ سازمان انتخاب می‌شود عموما در سازمان‌ها از روش تلفیقی پرسشنامه و کارگاهی استفاده می‌شود.

این مطلب با توجه به تجارب تسهیلگری تعالی سازمانی پیام خرازیان در سازمان‌های مختلف بصورت خلاصه تهیه شده است . ادامه مطلب

پیاده سازی نظام آراستگی 5s تعمیرگاه

پیاده سازی نظام آراستگی 5s تعمیرگاه خودرو ، منجر به بهبود کیفیت ارائه خدمات تعمیراتی و ارتقاء رتبه نمایندگی خدمات پس از فروش می شود .
با توجه به ماهیت فعالیت های تعمیراتی در نمایندگی خدمات پس از فروش ( تعمیرگاه ) استقرار مستمر نظام آراستگی 5s تعمیرگاه خودرو ، بسیار دشوار می باشد .
با توجه به تجارب مشاوره مهندس پیام خرازیان در عاملیت های مجاز خودرو هیوندایی ، کیاموتور، کرمان خودرو ، سایپا یدک این مطلب تهیه شده است و خلاصه اقدامات لازم جهت اجرای هر یک از اصول نظام آراستگی 5s در عاملیت مجاز خودرو تشریح شده است . ادامه مطلب

مدیریت کیفیت در ورزش

جهت استقرارمدیریت کیفیت در ورزش ، می توان از استاندارد های بین المللی سازمان ISO استفاده نمود  پیاده سازی محبوب ترین سیستم مدیریت کیفیت ، ایزو 9001 منجر به برآورده سازی نیازهای مشتریان ، بهبود ارائه خدمات به مشتریان و افزایش رضایتمندی مشتریان می گردد
با توجه به اینکه مدیران ، کارکنان مراکز ورزشی در تمامی مراحل ارائه خدمات به مشتریان در حال تعامل و ارتباط با مشتریان می باشند  استقرار مدیریت کیفیت  در ورزش می تواند منجر به بهبود در تعامل با مشتریان گردد همچنین استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان CRM می تواند به بهبود این تعامل کمک زیادی نماید. ادامه مطلب

HSE دکل مخابراتی

HSE دکل مخابراتی ، شامل استقرار سیستم مدیریت ایمنی ، بهداشت شغلی و محیط زیست در مراحل مختلف فعالیت های گودبرداری محل دکل ، نصب دکل و نگهداری سایت BTS  می گردد .
با توجه به مخاطره آمیز بودن فعالیت های پیمانکاران دکل مخابراتی سایت BTS ، رعایت الزامات سیستم مدیریت HSE در عملیات اجرایی ضرورت دارد و اجرای سیستم مدیریت HSE سایت BTS ، منجر به کاهش مخاطرات ناشی از کار و پیشگیری از تلفات می گردد . ادامه مطلب

ایزو 9001 در آموزش

پیاده سازی ایزو 9001 در آموزش

پیاده سازی ایزو 9001 در آموزش می‌تواند باعث بهبود ارائه خدمات به دانشجویان و افزایش رضایتمندی مشتریان و در نتیجه افزایش تعداد مشتریان گردد .
با توجه به اینکه مدیران ، کارکنان و مدرسین مراکز آموزشی در تمامی مراحل ارائه خدمات به مشتریان در حال تعامل و ارتباط با مشتریان می باشند  پیاده سازی ایزو 9001 در آموزش می تواند منجر به بهبود در تعامل با مشتریان شود همچنین استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان CRM می تواند به بهبود این تعامل کمک زیادی نماید.
با توجه به تجربه 22 ساله پیام خرازیان در زمینه مدیریت مراکز آموزشی  و استقرار سیستم مدیریتی در مراکز آموزشی و سازمان های مختلف ، این مطلب تهیه شده است . ادامه مطلب