ایزو رستوران

پیاده سازی ایزو ۹۰۰۱ رستوران

استقرار سیستم مدیریت در رستوران‌ها از طریق به‌کارگیری استانداردهای بین المللی مدیریتی صورت می‌گیرد محبوب‌ترین استاندارد مدیریتی، ایزو ۹۰۰۱ می‌باشد  پیاده سازی ایزو ۹۰۰۱ رستوران منجر به برآورده سازی نیازهای مشتریان، بهبود ارائه خدمات به مشتریان و افزایش رضایتمندی مشتریان می‌شود.
با توجه به اینکه مدیران، کارکنان رستوران‌ها در تمامی مراحل ارائه خدمات به مشتریان در حال تعامل و ارتباط با مشتریان می‌باشند  استقرار مدیریت کیفیت در رستوران می‌تواند منجر به بهبود در تعامل با مشتریان و افزایش تعداد مشتریان رستوران شود و نتایج استقرار ایزو ۹۰۰۱ در رستوران بسیار مشهودتر از سایر سازمان‌ها می‌باشد

با توجه به تجربه ۱۷ ساله پیام خرازیان درزمینه استقرار سیستم مدیریتی در سازمان های مختلف، این مطلب تهیه شده است

جهت پیاده سازی مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ در رستوران باید موضوعات زیر رعایت گردد:
–     مستندات مورد نیاز مدیریت کیفیت در رستوران‌ها، متناسب با اندازه رستوران طرحریزی شود.
–    جهت پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ رستوران، آموزش ایزو با توجه به مستندات طرحریزی شده برای سطوح کارکنان و مدیران ، برنامه ریزی و اجراء گردد.

مزایای پیاده سازی ایزو در رستوران

–    اندازه گیری رضایتمندی مشتریان و اقدام جهت بهبود  .
–   برنامه ریزی جهت ارائه خدمات به این مشتریان.
–    بهبود در ارائه خدمات به مشتریان با شفاف شدن مسئولیت‌ها و روش ارائه خدمات.
–    کاهش عدم انطباق‌ها در ارائه خدمات به مشتریان  .
–    بررسی وضعیت عملکرد خدمات با توجه به شاخص‌های پایش و اندازه‌گیری مشخص‌شده  .
آیین‌نامه و مقرات بهداشتی وزارت بهداشت ( الزامات) نیز در  پیاده‌ سازی ایزو ۹۰۰۱ موردتوجه ویژه قرار می‌گیرد.

بسترسازی پیاده‌سازی ایزو رستوران

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با الزامات ایزو ۹۰۰۱ می‌تواند زمینه همکاری مدیران و کارکنان را فراهم نماید.

مستندسازی سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ رستوران

در مرحله مستندسازی نیاز به مصاحبه با مدیران و مسئولین فرآیندها می‌باشد  در این مرحله فرآیندها ی سازمان توسط مشاور با همکاری تیم اجرایی استقرار سیستم مدیریت کیفیت شناسایی می‌گردد فرآیندهای رستوران تواند شامل فرایندهای زیر باشد:
فرآیندهای اصلی ارائه خدمات شامل:
فرآیند پذیرش شامل پذیرش حضوری یا پذیرش تلفنی
فرآیند حمل‌ونقل
فرآیند صندوق
فرآیند پخت
فرآیندهای سرو

فرآیندهای پشتیبانی  شامل:
فرآیند خرید
فرآیند انبار
فرآیند منابع انسانی
فرآیند کالیبراسیون
فرآیند کنترل مدارک و سوابق
فرآیند نگهداری وتعمیرات
فرآیند فروش و بازاریابی

فرآیندهای مدیریتی شامل:
فرآیند مدیریت
فرآیند ممیزی داخلی
فرآیند پایش و اندازه‌گیری
توالی و تعامل بین فرآیندهای شناسایی‌شده  و شاخص‌های پایش و اندازه‌گیری فرآیند مشخص می‌شود

برخی از شاخص‌های فرآیندهای در رستوران  :
شاخص پایش و اندازه‌گیری در فرآیند پذیرش:
مدت زمان انتظار جهت پذیرش
میزان رضایتمندی از زمان انتظار پذیرش
شاخص پایش و اندازه‌گیری در فرآیند پخت:
میزان رضایتمندی از کیفیت پخت غذا
تعداد غذاهای نامنطبق نسبت کل غذاهای فروخته‌شده در هرماه
روش‌های اجرایی موردنیاز جهت پیاده‌سازی ایزو رستوان
–    روش اجرایی کنترل مدارک
–    روش اجرایی کنترل سوابق
–    روش اجرایی ممیزی داخلی
–    روش اجرایی کنترل محصول نامنطبق
–    روش اجرایی اقدام اصلاحی
–    روش اجرایی اقدام پیشگیرانه

روش‌های اجرایی فوق جهت پیاده‌سازی ایزو ۹۰۰۱ رستوران الزام می‌باشد و سایر روش‌های اجرایی و دستورالعمل‌ها متناسب با اندازه و پیچیدگی فعالیت‌های رستوران ها می‌توان تدوین گردد.
هر یک از مستندات پس از تصویب توسط  مدیر ارشد، اجرا می‌گردد و تیم مشاور یا واحد تضمین کیفیت بر اجرای مستندات نظارت می‌نماید.
تغییرات موردنیاز جهت بهبود مستندات در صورت نیاز  در طی مراحل اجراء، انجام‌شده و مستندات بازنگری می‌شود.

ممیزی خارجی ایزو ۹۰۰۱ رستوران

پس از انجام ممیزی داخلی و رفع عدم انطباق‌های شناسایی‌شده، آمادگی ممیزی ایزو ۹۰۰۱ خارجی کسب‌شده و در این فاز هماهنگی با شرکت گواهی دهنده خارجی جهت ممیزی خارجی انجام می‌گردد.
مدت زمان پیاده سازی ایزو ۹۰۰۱ رستوران، با توجه به اندازه رستوران می‌تواند متفاوت باشد  جهت پیاده سازی ایزو ۹۰۰۱ رستوران به‌صورت اثربخش، حداقل ۳ ماه زمان نیاز می‌باشد

این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان تهیه‌شده است.
جهت درخواست مشاوره ایزو ۹۰۰۱ در رستوران با مهندس پیام خرازیان تماس بگیرید
۰۹۱۲۳۳۸۶۳۴۹

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.