ایزو ۹۰۰۱ مدرسه

پیاده‌سازی ایزو ۹۰۰۱ مدرسه ، می‌تواند به بهبود خدمات به اولیا و دانش آموزان مدارس کمک نموده و افزایش رضایتمندی دانش آموزان را در پی خواهد داشت.

متأسفانه در اکثر مدارسی که سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ را استقرار داده‌اند، سیستم‌های مدیریتی متناسب با اندازه مدارس نمی‌باشد.

بسیاری از مدارس تعداد کارکنان تمام‌وقت کمتر از ۱۰  نفر دارند ولی تعداد مستندات آن‌ها بسیار زیاد می‌باشد مدیران این مدارس بیشتر به فکر اخذ گواهینامه می‌باشند تا پیاده ‌سازی ایزو در مدرسه

در این مطلب مراحل استقرار ایزو ۹۰۰۱ در مدارس را به‌صورت خلاصه تشریح می‌کنیم. ادامه مطلب …

ایزو ۹۰۰۱ در دانشگاه

پیاده‌سازی سیستم مدیریت کیفیت یا ایزو ۹۰۰۱ در دانشگاه می‌تواند منجر به بهبود در ارائه خدمات به دانشجویان و افزایش رضایتمندی دانشجویان شود
در حال حاضر تنها برخی از دانشگاه‌های کشور ، آن‌هم فقط یک دانشکده مشخص یا بخش خاصی از یک دانشگاه اقدام به استقرار سیستم های مدیریتی نمودند و دانشگاه‌ها تنها اقدام به تعیین شاخص‌های عملکردی و شناسایی فرآیندها نمودند تا بتوانند گزارش‌ها خود را با شاخص‌های عملکردی به سازمان‌های بالادستی نظیر وزارت علوم و .. ارائه نمایند.
در این مطلب مراحل استقرار ایزو ۹۰۰۱ در دانشگاه را به‌صورت خلاصه تشریح می‌کنیم. ادامه مطلب …

پیاده سازی ایزو ۹۰۰۱ در کتابخانه ها

پیاده سازی مدیریت کیفیت یا ایزو ۹۰۰۱ در کتابخانه می تواند منجر به بهبود در ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی مشتریان شود
در حال حاضر بسیاری از کتابخانه ها سیستم های مدیریتی را استقرار داده اند ، در گذشته این موضوع بیشتر در قالب پایان نامه توسط کارشناسان رشته کتابداری ارائه شده و به تازگی به صورت عملیاتی در برخی کتابخانه ها استقرار یافته است ادامه مطلب …

پیاده سازی ایزو ۹۰۰۱ در قنادی

پیاده سازی ایزو ۹۰۰۱ در قنادی می‌تواند منجر به بهبود کیفیت خدمات ، افزایش رضایتمندی مشتریان و درنتیجه افزایش تعداد مشتریان شود.
با توجه به اینکه مدیران، کارکنان قنادی در تمامی مراحل ارائه خدمات به مشتریان در حال تعامل و ارتباط با مشتریان می‌باشند پیاده سازی ایزو۹۰۰۱ در قنادی می‌تواند منجر به بهبود در تعامل با مشتریان شود همچنین استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان CRM می‌تواند به بهبود این تعامل کمک زیادی نماید.
اکثر سازمان‌های که در زمینه تولید شیرینی فعالیت می کنند سازمان‌های کوچک می‌باشند و تعداد کارکنان انها کمتر از ۱۰ نفر می‌باشند. بدین منظور طراحی مستندات متناسب با اندازه آن سازمان از اهمیت ویژه ای برخوردار می‌باشد. ادامه مطلب …

پیاده سازی ایزو ۹۰۰۱ در شرکت بازرگانی

پیاده سازی ایزو ۹۰۰۱ در شرکت بازرگانی می‌تواند منجر به رقابت‌پذیری و افزایش رضایتمندی مشتریان و درنتیجه افزایش تعداد مشتریان شود.
با توجه به اینکه مدیران، کارکنان شرکت بازرگانی در تمامی مراحل ارائه خدمات به مشتریان در حال تعامل و ارتباط با مشتریان می‌باشند پیاده سازی ایزو ۹۰۰۱ در شرکت بازرگانی می‌تواند منجر به بهبود در تعامل با مشتریان شود همچنین استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان CRM می‌تواند به بهبود این تعامل کمک زیادی نماید.
با توجه به تجربه ۱۷ ساله پیام خرازیان درزمینه پیاده سازی ایزو ۹۰۰۱ در سازمان‌های مختلف، این مطلب تهیه‌شده است. پیاده سازی ایزو ۹۰۰۱ در خدمات بازرگانی می‌تواند به بهبود ارائه خدمات به مشتریان و افزایش فروش کمک نماید. ادامه مطلب …

پیاده سازی OHSAS 18001

پیاده سازی OHSAS ۱۸۰۰۱ منجر به افزایش رضایتمندی ذی نفعان ، مزیت رقابتی و کاهش و کنترل خطرات و ریسک های ناشی از فعالیت‌ها می‌شود.
صنایع مختلف به‌منظور برآورده سازی الزامات ایمنی و افزایش رضایتمندی ذی‌نفعان بایدسیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی را طرحزی نموده و مدیریت نمایند.
در این مطلب به‌صورت مختصر مراحل پیاده سازی OHSAS ۱۸۰۰۱ و اقدامات موردنیاز جهت اجرای آن در سازمان‌ها با توجه به تجربه مهندس پیام خرازیان، آمده است. ادامه مطلب …

پیاده سازی ایزو ۹۰۰۱ رستوران

استقرار سیستم مدیریت در رستوران‌ها از طریق به‌کارگیری استانداردهای بین المللی مدیریتی صورت می‌گیرد محبوب‌ترین استاندارد مدیریتی، ایزو ۹۰۰۱ می‌باشد  پیاده سازی ایزو ۹۰۰۱ رستوران منجر به برآورده سازی نیازهای مشتریان، بهبود ارائه خدمات به مشتریان و افزایش رضایتمندی مشتریان می‌شود.
با توجه به اینکه مدیران، کارکنان رستوران‌ها در تمامی مراحل ارائه خدمات به مشتریان در حال تعامل و ارتباط با مشتریان می‌باشند  استقرار مدیریت کیفیت در رستوران می‌تواند منجر به بهبود در تعامل با مشتریان و افزایش تعداد مشتریان رستوران شود و نتایج استقرار ایزو ۹۰۰۱ در رستوران بسیار مشهودتر از سایر سازمان‌ها می‌باشد ادامه مطلب …

تدوین اظهارنامه تعالی در مخابرات

بمنظور ارزیابی شرکت های فناوری اطلاعات و اپراتورهای مخابراتی ، شرکت های ارتباطی و پهنای باند بر توسط سازمان های ذی صلاح ، دو الگوی تعالی سازمانی بر مبنای مدل تعالی EFQM طراحی شده است الگو تعالی سازمان تنظیم مقررات رادیویی و الگوی تعالی ارتباطات و فناوری اطلاعات ICTINQA تعریف شده است .
در این مطلب نحوه تدوین اظهارنامه تعالی در مخابرات ، فناوری اطلاعات ، خود اظهاری تنظیم مقررات رادیویی بر اساس الگوهای تعالی نامبرده  با توجه به تجارب مهندس خرازیان بصورت خلاصه تشریح شده است . ادامه مطلب …